Holder på å bytte fasaden på huset mitt som har blitt tilbygd i ulike omganger. Har nettopp revet bort fasaden fra en tilbygging og oppdager da at man har brukt markduk for å vindsikre isolasjonen. Hva sier dere, bør jeg rive bort markduken og sette på en mer egnet duk, eller fungerer det som det er?

Det bør legges til at markduken ser frisk og fin ut...

Hei Jimmy,

STORT velkommen til forumet! :)
Vil tre ting.
1. Bump dette innlegget fordi jeg synes det er interessant og du vil ha raskt svar
2. Gi deg mitt første spørsmål. Hvilken slags markduk? Den svarte med grønne striper i eller den hvite. INgen av disse holder vann ute. Begge er laget for å slippe gjennom vann, en tvinger alt under å holde seg på rot nåvær
3. Ta tak i dette med byggerne så snart du bare kan. Før du får flere svar her, og spør dem hva de egentlig har brukt, om denne duken er tett og hva deres tanker er. Spør også hvordan de har gjort ved gjennomføringer, bend osv. Finnes det bilder?

Enn en gang, velkommen til forumet!

Mvh

Stefan, Moderator

Vindtettheten er viktig, og markduken er ikke vindtett, så bytt den ut med vindpapp, gips eller asfaboard.

Det er den hvite duken. Veldig tykk og stiv. Har også dukket opp på visse steder i hagen. Lukter mengderabatt!

Saken er at bak duken er det spånisolering. Er ikke overdrevent interessert i å også få arbeidsmoment med spån over hele bakken på halsen. Tenker derfor på å rett og slett slå på isover fasadeskive utenpå duken. Tror dere at det er noen fare i det, eller skal man gjøre det ordentlig med én gang nå når veggen er åpen?

Ellers har de gjort en ordentlig jobb med duken. Reelle overlapp ved hjørner og skjøter...

Det fungerer sikkert bra å sette fasadeplate på. Duken kan sitte igjen, selv om du legger vindsperre utenpå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.