Hei, om man skulle kjøpe en ferdigkappet stamme og sette sammen selv, hvor lange spiker bør man da bruke, og hvilken type spiker?

Takk på forhånd

Om du har kompressor og spikerpistol pleier maks spikerlengde å være 90mm, håndspikrer du kan du bruke vanlig 4 og 5 tommers galvad trådspiker.

F fribygg skrev:
Om du har kompressor och spikerpistol brukar maks spikerlengde være 90mm, håndspikrer du kan du bruke vanlig 4 og 5 toms galvad trådspiker.
Har spikerpistol som klarer 90mm, men funderer om det er for svakt for stamme muligens?

P
Det er riktig lengde.

• Liker
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 skrev:
Har spikerpistol som klarer 90mm, men funderer om det er for svakt for stamme muligens?
Knapt, det er jo normal spikerlengde på stammeplukker

F fribygg skrev:
Knapt nok, det er jo normal spikerlengde på stompickor
Ja jeg vet, men hadde for meg lest et sted at en spiker skal gå 2/3 deler sin lengde ned i festende materiale, men halvparten kanskje holder :) Blir jo ikke eneste spikerne/skruene som holder sammen huset :)

N Nygge72 skrev:
Ja jeg vet, men hadde for meg lest et sted at en spiker skal gå 2/3 deler sin lengde ned i festende materiale, men halvparten kanskje holder :) Blir jo ikke de eneste spikerne/skruene som holder huset sammen :)
Det stemmer godt på galvadtrådspiker og hammeren til spikpicka har du jo spiker med lim og klarer deg akkurat som husfabrikkene med 90mm.

F fribygg skrev:
Det stemmer bra på galvadtrådspiker og hammeren til spikpickan har du jo spiker med lim og klarer deg akkurat som husfabrikkene med 90mm.
Spiker med lim? Nå må du opplyse en uvitende :)

N Nygge72 skrev:
Kjør med galva trådspiker og hammer i stedet om du ikke klarer å bruke din stompicka med den spikeren som finnes i handelen.

N Nygge72 skrev:
Det er typ smeltelim på spikeren, så den både limes og spikres fast i bordet.
Skyt i en spiker og prøv å dra den ut, nesten håpløst

• Elsker
Nygge72
  • Laddar…
D
Da lærte man hvorfor det sitter så innihelvete iblant.

• Liker
nino
  • Laddar…
D Drburr skrev:
Da lærte man seg hvorfor det sitter så innihelvete iblant.
Akkurat min tanke :D

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.