Vi har en terrasse som er bygd oppå vår kjeller (sitter sammen med husets vanlige kjeller). Kjelleren har murede vegger og støpt dekke. Ved kraftige regnvær slår vannet inn på gulvet og lekker gjennom en skade i det pussede gulvet. Skaden er i kanten over ytterveggen og man kan se tegl under pussen/betongen.

Jeg tenkte å gå i gang med å reparere skaden i gulvet, men skal man legge på noen form for tettesjikt etter å ha hugget rent skaden? Noen som kan anbefale hva man skal reparere skaden med?

Skjønner ikke hva du mener, har du lekkasje inn gjennom gulvet på terrassen inn i kjelleren?
Har du det, så skal du forsiktig banke bort løs puss og reparere med ny puss, deretter ville jeg male sokkelen og terrassen med et produkt som er diffusjonsåpen silikatmaling..

Kjelleren er forlenget utenfor huset og "taket" (støpt) på den delen av kjelleren danner altså gulv for vår terrasse. På kortsiden har en del av gulvet løsnet (sannsynligvis frostsprengning) ca. 10 centimeter inn fra kanten. Under skaden ser jeg at veggen er laget av teglstein, mens gulvet er støpt. Det ser ut som man har "toppet" gulvet med en slags puss/sparkel og det er dette som har løsnet som en kake på ca. 10*40 og 1-2 cm dypt.

Når det regner og blåser fra vest, slår vannet inn under terrassetaket og da lekker det inn i kjelleren. Når jeg nå skal reparere det, lurer jeg på hvordan og med hva jeg skal bruke for at det ikke skal oppstå samme problem igjen.

Huset er bygget i 1956 så konstruksjonen fungerer hvis jeg bare får det tett igjen.

hei har også et hus bygget fra -56 med støpt altan sprukket langsider lenger opp frostsprengninger også lekkasje av vann til kjellerbod under. hvordan gikk det for deg? fått orden på dette eller har du noe forslag da jeg står for samme utfordring.;)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.