13.906 lest ·
19 svar
14k lest
19 svar
Legge isolasjon direkte på betonggulv?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Når ble huset bygget? Har du noen tegning? Jeg synes platen ser for tørr ut for å være uisolert.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Drenering er ingen avgjørende sak i sammenhengen. Hvis grunnen er av drenerende type, er det ikke nødvendig med dreneringsrør. Fukt i grunnplater er nesten alltid en følge av fraværet av isolasjon under. Da kondenserer vanndamp fra varm inneluft i platen. Jeg synes mye taler for at platen er isolert. I så fall kan du legge isolasjon direkte på betongen. Aller best ville det vært med en tegning som kan bekrefte dette.
Okei takk for svar, skal jakte på en tegning kanskje. Da jeg rev opp det så jeg ingen bemerkning, dog hadde terskelen til altsndøren sugd inn fukt hvorav df jeg åpnet gulvet.J justusandersson skrev:Drenering er ingen avgjørende sak i sammenhengen. Om grunnen er av drenerende type er det ikke nødvendig med dreneringsrør. Fukt i grunnplater er nesten alltid en følge av fraværet av isolasjon under. Da kondenserer vanndamp fra varm inneluft i platen. Jeg synes mye taler for at platen er isolert. I så fall kan du legge isolasjon direkte på betongen. Aller best ville vært en tegning som kan bekrefte dette.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 innlegg
Var det noe feil med løsullen som lå der da? Om det er tørt og fint så er det jo bare å fortsette med samme konsept og kanskje bare tette dreva litt mer ute etter veggene og komplettere med mer likt.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Lägga furugolv och spånisolering
Fritidshus -
Lägga laminat direkt ovanpå befintlig linoleum eller inte?
Golv -
Kallras i taket med gammal spån isolering, lägga vanlig isolering direkt på?
Isolering -
Kan jag lägga isolering innanför direkt på plåttaket och sedan byggplast, och råspont för kondensen
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan man lägga isolering direkt mot eternit?
Frågor och svar om renovering