Har flyttet inn i en leilighet bygget i -98 med et grusomt plastbelegg på kjøkkenet. Dere vet de der som ser stygge og flekkete ut enten de er flekkete eller ei. (Tror det er hormonforstyrrende også, for kjerringa er alltid sur på det)
Nåvel, det er et tynt belegg, ligger på betong.
Jeg vil legge fliser på kjøkkenet, siden belegget er fast, kan jeg legge fliser oppå? Hvor lang tid tar selve jobben + tørketid hvis man gjør det sånn? Noen sa at det tar 2 uker for limet å feste seg i belegget før man kan gå på gulvet, er det slik?
Det er et vanlig standardkjøkken, det finnes en oppvaskmaskin, men ingen vannledning til kjøleskapet eller gulvvarme eller slikt.
Takknemlig for svar/tips
Nåvel, det er et tynt belegg, ligger på betong.
Jeg vil legge fliser på kjøkkenet, siden belegget er fast, kan jeg legge fliser oppå? Hvor lang tid tar selve jobben + tørketid hvis man gjør det sånn? Noen sa at det tar 2 uker for limet å feste seg i belegget før man kan gå på gulvet, er det slik?
Det er et vanlig standardkjøkken, det finnes en oppvaskmaskin, men ingen vannledning til kjøleskapet eller gulvvarme eller slikt.
Takknemlig for svar/tips
Om man får flisene til å feste på matten så burde det fungere. Det blir ikke tettere enn det er nå (matte vs matte + fliser). Matten kan jo til og med fungere som en form for fuktbeskyttelse for lekkasje over flisene. Om den er godkjent eller ei spiller vel ingen rolle da det ikke er et våtrom (med dets regler).K KriZomb skrev:Har flyttet inn i en leilighet bygget -98 med en vemmelig plastmatte på kjøkkenet. Dere vet de der som ser stygge og flekkete ut enten den er flekkete eller ei. (Tror den er hormonforstyrrende også for kona er alltid sur på den)
Nåvel, det er en tynn matte, sitter på betong.
Jeg vil legge fliser på kjøkkenet, siden matten er fast, kan jeg legge fliser oppå? Hvor lang tid tar selve jobb + tørketid om man gjør så? Noen sa at det tar 2 uker for fikset å feste i matten før man kan gå på gulvet, er det slik?
Det er et vanlig standardkjøkken, det finnes en oppvaskmaskin, men ingen vanntilkobling til kjøleskap eller gulvvarme eller slike ting.
Takknemlig for svar/tips
Klikk her for å svare