Lettbetongblokk som har sprukket og falt av. Har skrapet og slått bort alt løst rundt om. Er som dypest ~5cm. Hva bør jeg bruke for å fylle dette? Hvordan går jeg enklest frem? Har kun støpt med vanlig C-bruk før når jeg støpte nytt rundt røykrøret.
så mine kunnskaper er ikke så gode innen akkurat dette.
Er det et tørt og fint rom så fungerer gipsmørtel bra.
Er det fare for fukt ville jeg brukt tynnfugemørtel, f.eks. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Det går bra å legge på selv i svært tynne lag (ser ut til å være ganske tynn puss som du har). Hvis man bruker bare litt mer vann enn det som står på posen, er det veldig lett å jobbe med.
Lettbetong vil ha lav-alkaliske mørtler, så man pleier å unngå de vanlige sementmørtlene.
Strukturen tyder på at det er sementblokk og normalt murer man ikke lettbetongblokk med sementfuger og i den tykkelsen?
Er det en yttervegg?
Er det kjeller?
Der det har sprukket bort, vises litt armeringsjern
Ja, vet ikke hva du mener med "armeringsjern". Går ikke klart frem på bildene heller.
Normalt er verken blokk i betonghullstein eller lettbetongblokk armert. Armeringen pleier man legge i fugen på ca hver 4. skift.
Det virker som du har fuktproblemer et sted fra. Dette må utbedres først, ellers kommer problemet tilbake og en nypusset vegg vil ikke vare lenge.