1.798 lest ·
7 svar
2k lest
7 svar
Låseanordning i terskel i gammel verandadør
forsøker å reparere en ødelagt terskeldel i vår gamle verandadør fra -69. Tidligere teak, har blitt fjernet 🙀på grunn av dårlig tilstand, og erstattes nå med furu med fasadefarge. (Bedre forslag velkomne). Mitt problem nå er når jeg prøver å montere nybestilt terskelbeslag, så trengs det jo et hull her for låseanordningen som gikk ned i den gamle terskelen. Øverst er det et stålbeslag, så trenger jo å finne en sånn/lage, men hva gjør man nedover for å stoppe fukt fra platen? Kan man tenke seg noen form for plastplugg? Noen som kan ha en idé?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 025 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.025 innlegg
Navnene her er jo det jeg kan søke etter, det ser derimot mer ut som det er for en låskolbe (firkantet) mens min låsdel er en rund pinne her.
Med tanke på at jeg har lagt en plate over terskelen nå, så vil jeg ikke bore ned i den (rød markering i bildet) om fukt skulle trenge ned der.
Vurderer å sette en låseanordning på innsiden av døren ned i tretterskelen, som da vil bli synlig - men kommer ikke på noe bedre.
Hadde vært interessant å se hvordan man gjør på nye dørpartier, men har ikke hatt mulighet til å se noen.
Med tanke på at jeg har lagt en plate over terskelen nå, så vil jeg ikke bore ned i den (rød markering i bildet) om fukt skulle trenge ned der.
Vurderer å sette en låseanordning på innsiden av døren ned i tretterskelen, som da vil bli synlig - men kommer ikke på noe bedre.
Hadde vært interessant å se hvordan man gjør på nye dørpartier, men har ikke hatt mulighet til å se noen.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 025 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.025 innlegg
Terskelplaten sitter på utsiden av terskelen så da er det tre der sluttstykket sitter.
Så fungerer det bra med det sluttstykket til din kantregelen. Det er bare ytterkanten som trenger å ha riktig mål. Innover spiller det ingen rolle siden da slår døren mot anslaget i karmen.
Så fungerer det bra med det sluttstykket til din kantregelen. Det er bare ytterkanten som trenger å ha riktig mål. Innover spiller det ingen rolle siden da slår døren mot anslaget i karmen.
Fant noen produkter når jeg prøvde å søke med ”slutbleck”, mitt følgende problem ble at jeg ikke ville lage hull i platen, da fukt kunne trenge ned der, og min reparerte dørrrrøskel nå ikke er hardtre lenger.
Skal lete frem dem på datamaskinen senere, men de virket som de hadde en plastdel som kanskje hadde blitt tett.
Skal lete frem dem på datamaskinen senere, men de virket som de hadde en plastdel som kanskje hadde blitt tett.
S sinuslinus skrev:
Klikk her for å svare