Hei forumvenner,

Jeg er på jakt etter kvartslist eller trekantslist i rustfritt stål eller muligens aluminium. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte at det finnes? (Jeg har ikke begynt å ringe rundt til profillistprodusenter o.l. ennå, men har ikke funnet noe ved en rask surfing.)

Ta en titt på Tibnor.se, de har det meste og finner du ikke det du vil ha på hjemmesiden er deres selgere hjelpsomme og hyggelige.
Et annet alternativ, om enn dyrere, er jo å ha et mekanisk verksted til å frese til en profil etter smak.

Lykke til!
/Rnnie

Takk for tipset! Skal kikke rundt på nettsiden og ringe dem i morgen om vi ikke finner det vi skal ha.
Har du forresten noen anelse om hva det koster å frese til en profil. Er det "verdt å gjøre det" om man bare skal ha en mindre mengde/lengde. Altså, er det bare dyrt eller fullstendig urimelig dyrt?;)

Takk!
/Eva

Hva skal du bruke den til? For det finnes jo lignende kvartslister i aluminium som man setter i ytterhjørner når man setter keramikk på vegg. De har riktignok et stykke som skal ligge under flisene, men det går sikkert an å kappe bort.

Det kanskje kan være verdt å se på! Har ikke tenkt på at man kan modifisere slike lister.
Vi skal ha listen ved overgangen mellom mosaikksatt vegg/benkeplate (Veggen var litt skjev så det har blitt en glippe som vi trodde ville fikse seg ved mosaikkleggingen. Det gjenstår dog en glippe som er for stor til at en silikonstreng skal være nok for å pynte på det hele, derfor tenkte vi å sette list. Siden kjøkkenet har stållister som "håndtak" i underkant på dører/skuffer tenkte vi å følge det temaet. Treliste finnes fortsatt som sistehåndsalternativ.)

Da tror jeg absolutt at dere kunne modifisere en jollylist i metall og lime den fast med silikon.

Takk! Da vet vi at vi har et bra alternativ om vi ikke finner en "färdig lösning":)

jon_h skrev:
Da tror jeg absolutt at dere kunne modifisere en jollylist i metall og lime den med silikon.
Det høres smart ut synes jeg, ville jeg selv satset på.
MVH/
Ronnie

Med den utsatte plasseringen er det passende om aluprofilen er eloksert. Den vil ellers bli stygg, flekkete og matt.

Takk for alle tips! Jeg vet bedre og bedre hva vi skal se etter/tenke på:)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.