Jeg har noen ting jeg skal kjøpe.
fliser, fliser, maling, dører med karm osv., gulv
Skal jeg kjøpe alt på byggmax eller finnes det noen bra anbefalinger?
Trenger ikke å være unødvendig bra kvalitet men den skal være levelig
Veldig takknemlig for hjelp her siden jeg er helt grønn
/J
fliser, fliser, maling, dører med karm osv., gulv
Skal jeg kjøpe alt på byggmax eller finnes det noen bra anbefalinger?
Trenger ikke å være unødvendig bra kvalitet men den skal være levelig
Veldig takknemlig for hjelp her siden jeg er helt grønn
/J
Vi har lagt mye byggmax parkettgulv og er fornøyde med det, synes også at deres oljemaling fungerer aldeles utmerket
fliser samt innendørsmaling (Nordsjö) pleier jeg å kjøpe på Hornbach synes at de har bra priser på byggematerialer generelt
Moderator
· Stockholm
· 57 885 innlegg
Bauhaus pleier å ha rimelige priser på innerdører. Jeg har kjøpt et par litt finere innerdører (skulle være like eksisterende) fra GK door, definitivt ikke billig. Men superkvalitet. Det var til et bad, så det ble kritisk å montere karmen. Kjøpte da karm på Bauhaus. Snekkeren var overrasket over at Bauhaus karmene var av så god kvalitet. Han sa at karmer ofte lages av så dårlig tre at man må rette og spenne inn karmen for at den ikke skal bli skjev.
Hornbach og Bauhaus er skikkelig billige, likeledes Byggmax, selv om jeg synes Hornbach har bedre gulv enn Byggmax.
Personlig er jeg veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt fra Byggmax, selv om det er "budsjett".
En siste ting som kan være verdt å nevne, selv om du ikke spurte om det... det er virkes kvalitet... Hva jeg har hørt, så kjøper alle sitt virke fra samme sted, noe som betyr at virket på Byggmax og andre steder holder samme kvalitet!
Personlig er jeg veldig fornøyd med alt jeg har kjøpt fra Byggmax, selv om det er "budsjett".
En siste ting som kan være verdt å nevne, selv om du ikke spurte om det... det er virkes kvalitet... Hva jeg har hørt, så kjøper alle sitt virke fra samme sted, noe som betyr at virket på Byggmax og andre steder holder samme kvalitet!
En kjedelig ting er at byggmax er den eneste som har bra internettbilder/sortiment. Besværlig når man skal kjøre rundt til 1 million steder 
Det jeg skal ha nå er (hva jeg tror)
* Ekgulv 3 stav for en leilighet på 79 kvm
* Hvit maling som skal være typ kjøkkenmaling i hele leiligheten så det er lett å vaske av (jeg vet, rart men jeg har barn som leker med syltetøyfingre, og ja i hele leiligheten
)
* 5 dører med karmer
* fliser samt flis for en toalett på ca 6 kvm, varmegulv og spotter i taket
* kjøkken men det tar jeg fra ikea
ååå, må finne materialer for alt dette har også en til leilighet der jeg vil tette opp 2 vegger 1 med skyvedør som går inn i veggen (forslag ?) samt stenge igjen en åpning, fliser for en liten toalett på 2 kvm + male hele leiligheten hvit
Jeg har å gjøre helt klart
/J
Det jeg skal ha nå er (hva jeg tror)
* Ekgulv 3 stav for en leilighet på 79 kvm
* Hvit maling som skal være typ kjøkkenmaling i hele leiligheten så det er lett å vaske av (jeg vet, rart men jeg har barn som leker med syltetøyfingre, og ja i hele leiligheten
* 5 dører med karmer
* fliser samt flis for en toalett på ca 6 kvm, varmegulv og spotter i taket
* kjøkken men det tar jeg fra ikea
ååå, må finne materialer for alt dette har også en til leilighet der jeg vil tette opp 2 vegger 1 med skyvedør som går inn i veggen (forslag ?) samt stenge igjen en åpning, fliser for en liten toalett på 2 kvm + male hele leiligheten hvit
Jeg har å gjøre helt klart
/J
Alt trevirke fra samme sted?andeb skrev:
Så det finnes bare ett sagbruk altså?
Dette faller jo på sin egen urimelighet.
Jeg kjøper alt trevirke av min lokale byggevarehandel, grunnene er flere:
-Jeg får det jeg vil ha buntet og hjelp med å laste det på min tilhenger.
-Bedre kvalitet, sjelden å finne vridde eller krokete lekter.
-Sist men ikke minst så er han generelt billigere på alt trevirke enn Byggmax.
Men jeg kjøper mye annet på Byggmax og er fornøyd med disse produktene.
Gabbe1; Får man spørre hvilken lokal byggevarehandel du bruker, og har du noen form for avtalsrabatt?
Holder på med å jakte priser i Västra Götalandsregionen og når det gjelder listepriser som finnes "offentlig" er BM, Hornbach, Bauhaus og Cheapy de som ligger klart lavest på standardprodukter.
Holder på med å jakte priser i Västra Götalandsregionen og når det gjelder listepriser som finnes "offentlig" er BM, Hornbach, Bauhaus og Cheapy de som ligger klart lavest på standardprodukter.
For å slippe anklager om reklame så sendte jeg nettopp PM til deg.Forbo skrev:
Min lokale XL-bygg viste seg å være billigere på trelast enn Byggmax, dessuten er det veldig nært ... litt flaut å innrømme det når man har kjørt flere mil til Byggmax i flere år, jeg får prøve å rettferdiggjøre det hele med at det kanskje ikke har hatt samme pris hele tiden ... eller noe ... men sjekk gjerne rundt litt lokalt før dere drar til byggmax
Så sant at det finnes lokale sagbruk men det jeg fikk høre fra en byggfirma i Stockholm-området er at "alle" kjøper inn sitt trevirke fra samme sted... hvor det er vet katten og hvordan det fungerer vet jeg enda mindre om....
Når det gjelder prisene så sa han at han trodde at Byggmax hadde sin innkjøpsavtale på en annen måte... det virket som at de hadde forhandlet seg til en fast pris mens andre byggevarehus har bevegelig pris, hvilket da kan gjøre at for eksempel XL-bygg får tidvis billigere pris enn Byggmax... som jeg da forstår det kjøper trevirket fra samme sted!
Når det gjelder prisene så sa han at han trodde at Byggmax hadde sin innkjøpsavtale på en annen måte... det virket som at de hadde forhandlet seg til en fast pris mens andre byggevarehus har bevegelig pris, hvilket da kan gjøre at for eksempel XL-bygg får tidvis billigere pris enn Byggmax... som jeg da forstår det kjøper trevirket fra samme sted!
Klikk her for å svare