Hei,
Vil dere godkjenne pussingen på bildene? Fem sprekker på en vegg som er ca. 6 kvm og to sprekker på motsatt side. Den er gjort på Finja Isoblock. Dessuten striper i pussen. Har ikke sagt noe ennå til murerne siden pussingen ble gjort i går og jeg oppdaget det i dag. Hvis jeg forstår det riktig har de ikke grunnet før finpussen.
Et annet spørsmål, hvor mange kvm puss på vegger av isoblokk skal to stykk murere klare på en dag?

Sprukket pusset vegg med synlige riper på overflaten av isoblokk.

Sprukket puss på vegg med synlige riper. Overflaten viser tegn på manglende forarbeid. Treforing er synlig øverst.

Sprukket pussoverflate med synlige sprekker og riper, laget på Finja Isoblock uten grunnlag, kan sees på bildet.

Pusset vegg med en synlig sprekk og ujevne overflater, muligens på grunn av manglende grunning før finpussen, med rander i overflaten.

Sprukket puss på vegg laget av Finja Isoblock, med synlige riper og sprekker i overflaten.

Veggoverflate med synlige sprekker og riller i pusslag; mulig tegn på manglende grunning før finpuss påført Finja Isoblokk.

Murfasade med ujevne overflater og riper, synlige sprekker og teksturranker. Muren er på en isoblokkvegg, nylig pusset.

S
armert?

SBH skrev:
armerat?
Verken armerat eller grunnlagt tror jeg.

K
Synes det ser ut som at man har lagt på for tykt lag med puss, så sprekker det når det brenner.

• Liker
Kurtivan
  • Laddar…
S
Erwings skrev:
Verken armerat eller grunnlagt tror jeg.
ikke bra. slå ned og gjør om de må betale alt ekstraarbeid

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.