Hadde tenkt å sette opp klatregrep på veggen i sønnens rom. Det er gipsvegger, og da står det i monteringsanvisningen at for å kunne sette opp klatregrepene på gipsvegg må man først montere opp plywood. Antar at gips ikke tåler alt for mye tyngde. Jeg er ingen byggkyndig type i det hele tatt, så mitt sikkert veldig enkle spørsmål er hvordan man da monterer opp plywood på gipsveggen slik at det holder når barna skal begynne å klatre på klatregrepene som skal festes i plywooden, som da er montert utenpå gipsplaten? :-)

Sannsynligvis går det an å montere i gips med molly. Når jeg gjorde det, tok jeg ned gipsen og satte OSB bak og deretter en renoveringsgips. Det ble for omstendelig å sette molly. Om du skal sette plyfa utenpå, bør du skru i stenderne.

Finn reglene og skru der med tilstrekkelig lange skruer.

• Liker
S_B_O
  • Laddar…
Er det meningsfylt med en "klatrevegg" inne i boligen?
Står barnet på sengen sin, så når han/hun vel opp til taket uten klatresteg?

Det beste er, som beskrevet ovenfor, å prøve å finne reglene og justere dem. Men det kan være vanskelig. Nest beste alternativet er mollyskrue, som Daniel 109 skrev.
http://m.clasohlson.com/se/Skivexpander-M6-dubbel/Pr409225006
er et eksempel på mollyskrue.

KoW: man kan klatre sidelengs, bare henge for å trene underarmsstyrke og er man f.eks. 125 cm høy så er det et godt stykke opp til taket. Nå var jo ikke TS sitt spørsmål om det var fornuftig eller ikke, men hvordan man kan feste en kryssfinerplate på en gipsvegg.

• Liker
f_spindel og 2 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.