Har lest i ettertid at man bør ha 3mm mellomrom mellom plywood når man bygger vegg. Jeg har altså presset dem sammen ordentlig, de er 12mm tykke. Skal sette gips utenpå.
Vil dette få noen konsekvenser, hva kan skje? Bare å skru ned og gjøre om eller kan jeg være rolig?
 

Beste svar

S
Er det mye plywood? Jeg hadde ikke latt det uten mellomrom, kjedelig om det begynner å knake og ha seg, men sitter allerede plywood en så hadde jeg kjørt med en sirkelsag i skjøtene, da får du iallfall noe mer enn 2 mm.
 
S Screew skrev:
Er det mye plywood? Jeg hadde ikke latt det uten mellomrom, kjedelig om det begynner å knake og ha seg, men sitter allerede plywood en så hadde jeg kjørt med en sirkelsag i skjøtene, da får du iallefall noe mer enn 2 mm.
Det er den ene veggen bare, så 5 skjøter. Smart idé med sirkelsagen, det skal jeg nok prøve! Det er altså knakende lyd som er konsekvensen. Skal det være mellomrom mellom gipsen også? Gipsen er 12mm tykk.
 
S
L Lego Pusselsson skrev:
Det er den ene veggen bare, så 5 skjøter. Smart idé med sirkelsagen, det skal jeg nok prøve! Det er altså knakende lyd som er konsekvensen.
Skal det være mellomrom mellom gipsen også? Gipsen er 12mm tykk.
Når plywood sveller så må den ta veien et sted, da pleier det å knake osv. Gips er dødt, der kjører jeg kant i kant. Men er det bare 5 skjøter så kan det være verdt å ta ned og gjøre riktig.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.