Hei,
Det kommer litt an på hvilken type puss du hadde tenkt å bruke. Tynnpussen er dyr i innkjøp, men smidig å arbeide med. Tradisjonell tykkpuss er billigere i innkjøp, men krever derimot betydelig mer jobb og maskiner.
Tynnpuss ala STO koster rundt 150 kr/m2 og tykkpuss koster rundt 70 kr/m2 ekskl. arbeid
mvh,
Martin
Det kommer litt an på hvilken type puss du hadde tenkt å bruke. Tynnpussen er dyr i innkjøp, men smidig å arbeide med. Tradisjonell tykkpuss er billigere i innkjøp, men krever derimot betydelig mer jobb og maskiner.
Tynnpuss ala STO koster rundt 150 kr/m2 og tykkpuss koster rundt 70 kr/m2 ekskl. arbeid
mvh,
Martin
Omtrent 100.000 ekstra må man betale for pusset fasade hos husfirmaene i alle fall. Da har man jo i så fall trukket fra prisen for den tre-fasaden som er inkludert.
Vi bygger selv og vår fasade koster omtrent 150.000 for et hus på 135 kvm men det er litt ekstra luksus med utsmykninger ved taket, rundt dører og vinduer samt STO gjennomfarget puss.
Vi bygger selv og vår fasade koster omtrent 150.000 for et hus på 135 kvm men det er litt ekstra luksus med utsmykninger ved taket, rundt dører og vinduer samt STO gjennomfarget puss.
100000 for puss synes jeg høres litt i dyreste laget. Men jeg antar at prisen varierer ganske kraftig avhengig av region. Vi fikk en pris på 80kkr for STO puss på vår villa (197 kvm) og det synes jeg var dyrt. Men det er jo ingenting mot flaxes 150000 
Vi har bygd et enetasjers hus og en dobbelgarasje på totalt 253 m2. Vi har betalt 200,000 for dette. Da var alt inkludert så ingen ekstra kostnader for stillasjer etc kom i tillegg. Det er verdt hver eneste krone med pusset fasade når man tenker på naboene som kommer til å male om husene sine flere ganger før det er vår tur. For å gjøre det enda bedre så satte vi inn aluminiumsbelagte vinduer også, så jeg håper å klare meg med maling av vindskier bare.
/Calle
/Calle
Om dere snakker om puss - sammenlign epler og epler. Det er en sjuhelsikes prisforskjell mellom en tynnpuss á la STO og en tocentimeters KC-puss.
Det er nok en av grunnene til at prisopplysningene skiller seg så voldsomt.
Ok, mitt bidrag er Optirocs Serporocsystem:
Dette er altså en 2-centimeters puss med kc maling.
Vår veggflate er 188 kvm.
Serpo 321 plate 50 mm, 5,5 pall mineralull ca 12000 kr
Serpo 311 feste, 10 pk ca 12000 kr
Serpo 336 skrue, 4 pk ca 2000 kr
Serpo 340 Underlagsbruk, 152 sekker ca 10500 kr
Serpo 342 Fasadebruk, 152 sekker ca 10500 kr
Serpo 323 Nett 1*50 m, 5 ruller ca 2300 kr
Serpo 244 KC-farge, 11 sekker ca 6700 kr
Frakt, 7001-8000 kg ca 1200 kr
Ca 57.000 kr totalt.
Dette gir en pris på drøyt 304 kr/kvm.
Merk at dette er materialkostnaden. Hva det koster å legge pussen må dere selv finne ut. For oss tok det 8-10 dager å sette opp isolasjon, nett og pusse huset, samt ytterligere to-tre dager å male det med kc-fargen. Til dette kommer leie av kompressor, slange og sprøyte for malingen - drøyt 800 kr tror jeg...
Det er nok en av grunnene til at prisopplysningene skiller seg så voldsomt.
Ok, mitt bidrag er Optirocs Serporocsystem:
Dette er altså en 2-centimeters puss med kc maling.
Vår veggflate er 188 kvm.
Serpo 321 plate 50 mm, 5,5 pall mineralull ca 12000 kr
Serpo 311 feste, 10 pk ca 12000 kr
Serpo 336 skrue, 4 pk ca 2000 kr
Serpo 340 Underlagsbruk, 152 sekker ca 10500 kr
Serpo 342 Fasadebruk, 152 sekker ca 10500 kr
Serpo 323 Nett 1*50 m, 5 ruller ca 2300 kr
Serpo 244 KC-farge, 11 sekker ca 6700 kr
Frakt, 7001-8000 kg ca 1200 kr
Ca 57.000 kr totalt.
Dette gir en pris på drøyt 304 kr/kvm.
Merk at dette er materialkostnaden. Hva det koster å legge pussen må dere selv finne ut. For oss tok det 8-10 dager å sette opp isolasjon, nett og pusse huset, samt ytterligere to-tre dager å male det med kc-fargen. Til dette kommer leie av kompressor, slange og sprøyte for malingen - drøyt 800 kr tror jeg...
Her i Jönköping lå prisen 2007 på STO's tynnpuss omtrent rundt tusenlappen kvadratmeteren.
Her om dagen fikk jeg omtrent samme pris på pussfasade med isolasjonsplater + Finjas litt tykkere puss.
Det bør ligge deromkring antar jeg...
Pusset min egen rabatthage i dag.. Gøy jobb !
Her om dagen fikk jeg omtrent samme pris på pussfasade med isolasjonsplater + Finjas litt tykkere puss.
Det bør ligge deromkring antar jeg...
Pusset min egen rabatthage i dag.. Gøy jobb !
Vi vil ha puss på vårt kommende 190kvm toetasjes myresjöhus, men de ville ha ca 300000kr for dette... Er fortsatt interessert i puss men knapt til en slik pris, det kan man betale en maler for flere ganger, selv om det ikke er like pent med tre selvfølgelig.
Hei,
jeg holder på å bygge hus i områdene rundt Linköping har der spurt rundt hos 4-5 murpussfirmaer om pris på 1,5-etasjes hus samt dobbelgarasje. Totalt veggareal 220 kvm på huset og 70 kvm på garasjen (arealet for vinduer og dører ikke fratrukket).
Billigste pris er rett over 300 tusen kroner og dyreste er på 550 tusen kroner.
Dette er priser for ventilert puss på utendørsgips.
Ønsker det var billigere
jeg holder på å bygge hus i områdene rundt Linköping har der spurt rundt hos 4-5 murpussfirmaer om pris på 1,5-etasjes hus samt dobbelgarasje. Totalt veggareal 220 kvm på huset og 70 kvm på garasjen (arealet for vinduer og dører ikke fratrukket).
Billigste pris er rett over 300 tusen kroner og dyreste er på 550 tusen kroner.
Dette er priser for ventilert puss på utendørsgips.
Ønsker det var billigere
Hei,
Sjekk med www.lbfm.se, de er meget konkurransedyktige i pris og ligger på rundt 700kvm totalpris, og da er det gjennomfarget overflatepuss, noe som i alle tilfeller er det beste!
Sjekk med www.lbfm.se, de er meget konkurransedyktige i pris og ligger på rundt 700kvm totalpris, og da er det gjennomfarget overflatepuss, noe som i alle tilfeller er det beste!
Hei, puss mener du tynnpuss da 700kr høres unektelig billig ut om det er inkl. materialer og stillaser etc. Skal ta og kontakte dem for et tilbud.TurboDykarn skrev:
Jeg har fått pris på 1050SEK/kvm på huset mitt som har en total fasadeflate på nesten 300kvm. Dette er da tradisjonell tykkpuss. De skulle ha 1250SEK/kvm fra begynnelsen. Tynnpuss varianten skulle de ha 1050SEK/kvm som utgangspunkt.
Klikk her for å svare