Hei! Vet ikke om jeg poster tråden rett, men tar sjansen ;)

Vi skal sette opp en gipsvegg på overetasjen for å dele av et eksisterende rom. Veggen blir 3 meter lang og ca 2 meter høy. Hva kan man regne på for materialkostnad? Vi tenkte å regne litt på budsjettet angående det vi skal gjøre i huset. Min svigerfar skal hjelpe oss, så vi trenger ingen arbeidskostnad..

Deretter skal vi sette inn en dør også (lage åpning i eksisterende vegg), også dette skal vi få hjelp med. Hva koster en "ferdig" dør med karm og alt som skal være? :x

Www.byggmax.se

Du kommer trenge:

Rekker (tre eller metall)
Gips
Isolasjon
Lister
Skrue/spiker
Dør
Karm
Terskel

Så!

Mvh fremax

Takk! Og da antar jeg at det bare er å regne på lengden? Altså lekter er 6 meter oppe og nede? Gips, bruker man doble plater eller en? Isolering har vi igjen fra et annet prosjekt. Vi er helt nye på dette med hus og har ikke så stor peiling, men svigerfar har mer peiling. Han er imidlertid bortreist utenlands en stund fremover så kan ikke spørre ham i det hele tatt.

Du trenger stående stendere på passende avstand. Bruk 90-bredde på platene så blir det mindre bøyelig. Plater til veggen er helst ett lag osb/spon/plyfa og ett lag gips per side vegg. Ikke glem eventuelle elinstallasjoner som kan trenge å endres eller kompletteres.

• Liker
fremax
  • Laddar…
Sett 5000:- i budsjett så er dere ganske nær.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.