Gravde ut sidene på huset som er i skråning og hadde ca. 50 cm jord opp på veggene. Jeg oppdaget at dreneringen (platon) ikke var korrekt utført på sidene av huset, så nå i forbindelse med at vi bygger terrasse rundt huset, har jeg gravd opp sidene. Jeg oppdaget at pussen på huset gikk dypt ned under bakken (ca. 40 cm) og ender hele veien nede ved knekken til platen (plate på mark). På noen steder har pussen under bakken sprukket og den hørtes "hul" ut, så jeg begynte å banke bort den delen og fant da noe korkmateriale blandet med jord (forråtnet kork?). Når jeg hadde banket løs pussen som gikk ned under bakken, finnes dette korkmaterialet langs hele veggen, men over bakken er det lettbetongblokker. Det virker som man har lagt dette korkmaterialet for å fylle ut mot platen og deretter pusset hele veien ned til grunnen utvendig. Er dette noe normalt fra 70-tallet?
Nå kommer veggene til å bli "åpne" hele veien ned til platen under den nye terrassen (terrassedekket), så jeg har banket bort all puss under bakkenivået og fjernet kork/jord-materialet som var ganske fuktig...
Nå kommer veggene til å bli "åpne" hele veien ned til platen under den nye terrassen (terrassedekket), så jeg har banket bort all puss under bakkenivået og fjernet kork/jord-materialet som var ganske fuktig...
Hobbyelektriker
· E
· 15 402 innlegg
Noen plate som har blitt brukt til formen som deretter har blitt igjen på grunn av en eller annen feil eller "feil"?
Antagelig, ja, men merkelig at de har pusset på den... Det virker som om støpeformen er bygget av disse korkskivene og så har platen blitt støpt inni og lettbetongveggene senere stablet oppå korkskivene.Fotografen skrev:
Korkskivene er ca. 5 cm tykke.
Klikk her for å svare