Jeg har begynt å innse at man nok må installere konvektorer i gulvet foran store glasspartier som går helt ned til gulvet. Etter å ha sett hvor høye konvektorer er, har jeg derimot begynt å fundere på hvordan disse i praksis bygges inn i bjelkelaget. Man må jo hule ut et mindre "kar" i bjelkelaget for å få plass til den.
Det føles ekstra risikabelt at disse "karene" er så nær ytterveggene der jeg antar at man vil ha så mye plate som mulig for bæreevnen sin del, eller?
Noen som kan forklare meg hvordan dette normalt løses?
Det føles ekstra risikabelt at disse "karene" er så nær ytterveggene der jeg antar at man vil ha så mye plate som mulig for bæreevnen sin del, eller?
Noen som kan forklare meg hvordan dette normalt løses?
Om du bare tenker på bæreevnen så er det akkurat motsatt, dvs den største belastningen ligger aldri ved ytterveggen!
Så hvordan man gjør i detalj med å legge inn konvektoren, det vet jeg ikke.
Så hvordan man gjør i detalj med å legge inn konvektoren, det vet jeg ikke.
Moderator
· Stockholm
· 57 861 innlegg
"Hvis du bare tenker på bæreevnen så er det akkurat motsatt, dvs den største påkjenningen ligger aldri ved ytterveggen!"
Hvordan mener du? Det er jo der man pleier å forsterke med kantbjelker."
Hvordan mener du? Det er jo der man pleier å forsterke med kantbjelker."
Jeg mente platens bæreevne. Ikke opplaget for platen.
Men tror ikke det ville være nødvendig med spesielle kantbjelker i et mellometasjeskille i en villa. Det som kan være aktuelt er en avveksling over en større åpning i fasaden under. Hvordan denne fasaden er utformet vet vi ingenting om i dette tilfellet.
Men tror ikke det ville være nødvendig med spesielle kantbjelker i et mellometasjeskille i en villa. Det som kan være aktuelt er en avveksling over en større åpning i fasaden under. Hvordan denne fasaden er utformet vet vi ingenting om i dette tilfellet.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Sprekker i mellomdekke av betong rutformede, støpt for noen uker siden
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Kuldebro og kondens - balkong som er utstikk fra støpt etasjeskiller
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Påkänning på platta på mark om man väljer gjutet mellanbjälklag
Grund & Markarbeten