Jeg tenkte å plassbygge hyller i en klesgarderobe med konstruksjonsfinér og 45x45 lekter. Høres det ut som et bra materialvalg? Var først inne på å bygge alt i MDF, men jeg vil gjerne holde kostnadene litt nede.

Jeg har bygget lagringshyller på den måten, og med osb som bakstykker. Skikkelig robust og rimelig prisgunstig.
Det er dog ikke noe for finere snekring, det er litt "rough" følelse over det.
I en klesgarderobe vetefan om det føles rett, men alle er vi forskjellige :)

schmakita skrev:
Jeg har bygd lagerhyller på den måten, og med osb som bakstykker. Veldig robust og rimelig prisverdt. Det er dog ikke noe for finsnekring, det er litt røff følelse over det. I en klesgarderobe vetefan om det føles riktig men alle er vi forskjellige :)
Ja, jeg tenkte litt industrifølelse i garderoben med denne ideen, så der passer jo den røffe looken jævlig bra!

Jored skrev:
Ja, jeg tenkte litt industrifølelse i garderoben med denne ideen, så der passer jo den røffe looken jævla bra!
Da sier jeg bare: KJØR!
Ikke glem bilder når du er ferdig :thumbup:

• Liker
Jored
  • Laddar…
Lurer på om du trenger å ha 45x45 som støtte under plywooden. Den er tilstrekkelig sterk til å hvile på sidelistene. Garderoben er vel bare 600 bred? Om du legger din jernbrynje på nederste plan så fungerer det!

• Liker
Jored
  • Laddar…
Ja, 45x45 høres overkill ut. Selv om du vil ha den røffe følelsen, vil det se veldig klumpete ut. Skal det se industrielt ut kan du vel lage sidelister eller konsoller av gammelt vinkeljern og legge hylleplatene på?

Industrifølelse i all ære, men vil man virkelig risikere en flis under neglen når man strekker seg etter rene underbukser?

Om du ikke har tenkt å lakkere eller male kryssfineren så vil den slippe ganske mye fliser. Det finnes hyller som består av limtre med masonitt på begge sider, både flisfritt og industrielt.

Ellers beskytter overflaten på osb mot fliser men kantene er i stedet svært flisete.

Jeg bygde hyller av kryssfiner til våre garderober og lagde lister, som hyllene kan ligge på, av spill fra platene. Synes selv det ble bra.
Hyller av kryssfiner i et skap fylt med ulike serviser, inkludert tallerkener, tekopper og kanner. Lister av restmateriale støtter hyllene.

• Liker
Fbygg og 3 andre
  • Laddar…
AskeHolst skrev:
Jeg bygde hylleplan av kryssfiner til våre garderobeskap og laget lister, som hylleplanene kan ligge på, av spill fra platene. Synes selv det ble bra.
[bilde]
Har du porselen i garderoben? Hva har du i vitrineskapet? Underbukser? :)

• Liker
Micke_vb
  • Laddar…
AskeHolst skrev:
Jeg bygde hylleplater av plywood til våre garderober og laget lister, som hylleplatene kan ligge på, av spill fra platene. Synes selv det ble bra.
Stilig! Er listene kappet i mindre deler? Eller er de bøyd? Med basning i så fall?

Jeg får ideer her foran en spiskammersombygging...

Norrhyttan skrev:
Har du porselen i garderoben? Hva har du i vitrineskapet? Underbukser? :)
Det var en klesgarderobe før vi kjøpte huset, men da vi nå har spisestue der føltes underbukser litt rart ;-)

-RB- skrev:
Stilig! Er listene kappet i mindre deler? Eller er de bøyd? Med damping i så fall?
Jeg får idéer her for en spiskammersombygging...
Plywoodplatene fikk litt kjærlighet med håndoverfresen, men nå var TS sitt spørsmål jo om konstruksjonskryssfiner, jeg brukte bjørkekryssfiner som nok er lettere å få en pen kant på.
Nærbilde av en hylle laget av bjørkefiner med glatt kant og synlig skrue festet til veggen.

Og ja, det er litt spiskammers-følelse...
Skafferi med tre hyller fylt med porselen og servise. Hvitt trappesteg foran hyller, omgitt av blått tapet og treverk.

• Liker
MultiMan og 1 annen
  • Laddar…
AskeHolst skrev:
Jeg bygde hylleplater av kryssfiner til våre garderober og lagde lister, som hylleplatene kan ligge på, av spill fra platene. Synes selv det ble bra.
[bilde]
Veldig pent, men dette må være en finere variant av kryssfiner enn konstruksjonskryssfiner? Den konstruksjonskryssfiner jeg har sett pleier å ha veldig lav finish.

EDIT: Svaret på spørsmålet kom mens jeg skrev.

Smart!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.