Vurderer å dekke tregulvet med plasttak, og hadde tenkt å bygge takstolene selv ..
Spørsmålet er hvordan man gjør det enklest med forutsetningene som fremgår på bildene ..

For å beholde "takhøyden", og få til en fornuftig helling på taket, har jeg tenkt meg den tverrgående bjelken som innebygd i takstolen, er det mulig, eller har jeg tenkt feil?

Jeg tenker meg en eller annen form for fagverk, i stål eller tre, eller?

• Tredekk med tretrapp foran mørk vegg, rødlinjer viser mulig takstruktur, omkranset av hager og bygning, hvit TV-antenne på toppen.
  • Takstolskisse med vinkel og mål for bygging av takutstikk: 3000 mm, 4000 mm, med en høyde på 600 mm.
Føles ikke som det er så mye plass for en takstol om den største målingen er 600 mm?

Burde vel funke å kjøre med en høyere bjelke og deretter bruke bjelkesko for å feste inn tverrbjelkene?

Snøsonen kan nok være interessant og avstand mellom bjelkene (= der du kan tenke deg å få ned søyler)

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jeg ville teste med en lett konstruksjon (pulttak) som starter på en høyere høyde enn bolighuset. Bæringen kan man alltid fikse. Jeg tror det blir enklest om det er frittstående fra huset.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hvor mye høyere enn bolighuset ville være passende?

Edit: Jeg skal bytte all panel på "kanten" rundt taket på huset, så det vil være alle muligheter til å gjøre innfestningen i den enden korrekt, om det har noen betydning..

J justusandersson skrev:
Jeg ville prøvd med en lett konstruksjon (pulttak) som starter på en høyere høyde enn bolighuset. Bæringen kan man alltid fikse. Jeg tror at det blir enklest om det er frittstående fra huset.
Hvorfor høyere? Tenker det skaper en større snølomme?

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hvor mye høyere enn bolighuset ville vært passende?
Bare så det går fritt og ser estetisk tiltalende ut. Jeg har testet ideen på noen prosjekter med vanskelige høydeforhold og det kan faktisk bli ganske bra. Om det er risiko for snølommer avhenger av husets takform, hvor det ligger og hvilke himmelretninger det er. Västra Götaland kan jo bety Bohuslän og der er jo ikke snø det store problemet.

• Liker
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.