Hei,
Har bygd på og holdt på å fullføre OSB-Gips da jeg oppdaget kondens.
Gikk over hele huset og det ser ut som at det finnes kondens i alle ytterhjørnene i huset.
Er det dårlig teipet mellom plasten tak-vegg?
Gjort i henhold til anvisninger minst 20 cm overlapp teipet veggplast på takplasten deretter klemt med 45x45 installasjonssjiktets regel.
Når jeg kjenner med neglene så har ikke teipen løsnet/boblet seg noe sted, så den er tett.
Jeg har gulvvarme på og ingen direkte ventilasjon, har åpnet fasadeventilene litt lett bare. Ingen avfukter heller. Huset ble tett i juli/august.
Noen som kan tipse og hjelpe?
Har bygd på og holdt på å fullføre OSB-Gips da jeg oppdaget kondens.
Gikk over hele huset og det ser ut som at det finnes kondens i alle ytterhjørnene i huset.
Er det dårlig teipet mellom plasten tak-vegg?
Gjort i henhold til anvisninger minst 20 cm overlapp teipet veggplast på takplasten deretter klemt med 45x45 installasjonssjiktets regel.
Når jeg kjenner med neglene så har ikke teipen løsnet/boblet seg noe sted, så den er tett.
Jeg har gulvvarme på og ingen direkte ventilasjon, har åpnet fasadeventilene litt lett bare. Ingen avfukter heller. Huset ble tett i juli/august.
Noen som kan tipse og hjelpe?
Gjør-det-selv-bygger
· Arvika
· 1 527 innlegg
Er det varme inne?
Den tanken hadde jeg også men burde ikke kondensen da oppstå langs med hele hammarbandene/syll siden den går hele veien fra luftspalten ute til plasten inne?... eller tenker jeg galt feil?P Patzie skrev:
I alle hjørner (indre sett innenfra) oppstår en geometrisk kuldebro, derfor får du kondens først i hjørnene.
Kjør avfukter.
Kjør avfukter.