Hei. Har et lite spørsmål.
Jeg har en kaldgarasje hvor jeg har problemer med kondens på taket. Det var kun bjelker med et platetak, så jeg la på en kondensduk. Har nå sett at det dannes nesten like mye kondens på undersiden av duken. Det jeg tror ble problemet er at jeg la duken mellom bjelker og plate, så kulden fra platen får kondensen til å sette seg på duken.
Tror dere jeg kan løfte på platen og legge på lekter og så tilbake med platen for å få et mellomrom, eller skal jeg skrote duken og satse på råspont?

Finnes det noen ventilasjon der?

Selvtrekk

I form av ventiler? Takspalte?

Kjører du inn en varm bil i garasjen?

Takspalte. Nei, garasjen brukes som lager akkurat nå. Ingen skjøre ting, hagemøbler, trampoline mm.

Det er ved værskifte at kondensen kommer. Har sett at kondensen henger der dalene på platen er. Altså der platen har kontakt med veven. Derfor vurderer jeg å legge lekter..

Jeg tror du trenger å øke ventilasjonen

Får teste med mekanisk ventilasjon. Har noen 100mm vifter til overs.

Finnes det noen veggventiler? Ellers hadde jeg begynt der.

Ja, det finnes. Det var det første jeg gjorde da jeg flyttet hit. I sommer satte jeg kondensvev siden ventiler ikke var nok. Tanken var at kondensen skulle havne mellom platen og veven, og så ventileres ut med selvtrekk. (Har veldig liten takvinkel)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.