Tenkte å slipe gulvet som ligger på kjøkkenet. Oppdaget imidlertid da jeg rev bort alle lagene oppå at det manglet gulvplanker på ca 3 kvm i en del av kjøkkenet. Det ligger sponplater som er spikret fast på planker. Disse er på nivå med linoleumgulvet som ligger oppå brødgulvet (ikke asbest ifølge prøver)

1. Skal jeg rive sponplatene og legge nye trebjelker samt legge nytt plankegulv der det mangler? Underlaget er diverse grus og alle slags rester. Skal man da feste bjelkene i murveggen eller bare la bjelkene hvile på grusleiet som de tidligere gjorde på 60-tallet? Vanskelighetsgrad?

2. Skal jeg legge et nytt plankegulv for enkelhets skyld? Er det dumt å la det gamle linoleumgulvet ligge igjen? Går det i det hele tatt an å skru i linoleumgulvet?

Saken er også den at det knirker en god del i overgangen mellom sponplater og brødgulvet. Ikke fordi vi bryr oss så mye, men når man gjør en så grundig endring, bør det uansett bli bra.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.