Skulle sparkle litt i taket på et sted der jeg tenkte at det er greit at det får bli litt mer glatt etter sparkling enn den knudrete overflaten som det øvrige taket har.

Men jeg kom til å sparkle litt slurvete så det ble sparkle-øyer utenfor der jeg skulle sparkle. Så det ble glatte områder midt i det knudrete og det ser ikke bra ut.

Spørsmålet er hvordan jeg utbedrer dette, om det går an å fikse til den der knudrete overflaten igjen? Og hvordan man gjør det?

Her er bilde av problemområdet:

Knotrete tak med glatte områder fra uforsiktig sparkling rundt et hjørne, med kabelføring synlig i bildet.

Prøv å stiple på tykk maling med en stiv pensel.

Bland litt maling og sparkel til en grøt og stuple med en elementpensel så får du tilbake den knotete overflaten.

1. Hva er en elementpensel, eller liksom, hva skiller den fra en annen vanlig malerpensel?
2. Blir knottret ikke litt for spisst om man stiple? Disse knottrene er jo liksom ganske runde i sin struktur.

Du kanskje kan bruke en rulle i stedet for pensel, har du flaks så blir det rundere knottror da.:)

Elementpensler pleier å være litt hardere. Mal etter at du stiplere så synes det ikke.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.