Skal flytte en vegg 30 cm bakover for å få et større kjøkken. Veggen inneholder 5 stikkontakter. Så mitt spørsmål er som følger: Hvordan setter man inn elboksene i veggen? Har aldri gjort det før, derfor spørsmålet. Det finnes visstnok en type sag som kjenner av hvor boksene sitter bak veggen, stemmer det?
Nei, jeg skal ikke reinstallere strømmen selv, vil bare plassere ut boksene på plass og legge inn vp-rørene.
Gjorde det selv da badet ble gjort om, men da brukte jeg en såkalt 'senildosa' for varmegolvtermostaten.
Nå vil jeg bruke vanlige bokser som virker mye enklere å trekke rør videre fra.

Takk for svar.

Magnetiske "holefinders" men sjekk med elektrikeren først om det er greit at du legger rør og setter bokser. Det kreves nemlig autorisasjon også for dette siden rør og bokser utgjør det endelige og kanskje viktigste vernet for lederne.

/Kent

snickarboden skrev:
Magnetiske "holefinders" men sjekk med elektrikeren først at det er ok at du drar rør og setter bokser. Det kreves nemlig autorisasjon også for dette siden rør og bokser utgjør den endelige og kanskje viktigste beskyttelsen for lederne.

/Kent
Takk for svaret !
Ja, selvfølgelig sjekker jeg med ham, det var helt ok for badet.
Men hvordan i huleste fester man dem, det er det jeg lurer på... :confused:

Spikres i regelverket. se på boksene, der er det hull så du spikrer dem i "sidelengs" mot stående regler.
VP-rørene tror jeg han vil sette pris på om du fester med klemmer og ikke spiker, og det kan være bra at du ikke gipser igjen før han har sett på det.

/Kent

snickarboden skrev:
Spik det i regelverket. Se på kassene, der er det hull slik at du spikrer dem i "sidelengs" mot stående stendere. VP-rørene tror jeg han vil sette pris på om du fester med klammer og ikke spiker, og det kan være bra at du ikke gipsar igjen før han har sett på det.

/Kent
Takk igjen da!
Klammerne er det nok av etter baderoms-trekkingen, og jeg vil selvsagt vise ham trekkingen, akkurat som du skriver, før jeg bygger helt igjen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.