Hei!

Jeg lurer på hvordan man løser problemet hvis man har et nedløpsrør som ikke går rett ned i avløpsrøret?
Vann og løv treffer koppen i trakten, og får hele renstrakten til å falle av røret til slutt.
 
  • Stuprør som ikke passer riktig til avløpsrør, med renne trakt liggende på steiner ved husvegg.
Ville helt klart grave opp og rette opp slik at jordrøret kommer opp rett under nedløpsrøret.
Så lurer jeg på hvordan rørene er lagt videre med tanke på hvordan det ser ut... 🤔
 
Hm, er det virkelig meningen at nedløpsrøret skal kobles der? Det ser jo ut som et dreneringsrør som kommer opp ved huset.
 
D Dublin skrev:
Hm, er det virkelig meningen at nedløpsrøret skal kobles der? Det ser jo ut som et dreneringsrør som kommer opp ved huset.
Det finnes nøyaktig like rør + løvrister på fem steder til (3 ved forsiden av huset og 2 ved garasjen), som fører bort vann fra nedløpsrørene, så det føles som det er markavløpsrør. De andre er dog ikke litt feilplassert som dette.
 
Håkanen67 Håkanen67 skrev:
Kkanskje en slik en?
[lenke]
Takk! Ser jo ut som en løsning. Skal prøve å finne en i hvit metall. Ser ut som om de ikke finnes på byggevarehusene.
 
Ifølge lenken finnes den på lager i nesten alle varehus.

Edit: Jeg overså meralldelen. Så glem det.
 
  • Liker
Kloper
  • Laddar…
AXS
Grav opp, bøy ned røret og sett på en bøy som får gå opp av bakken. Nok det eneste som vil se pent ut.

Eller grav opp og sett en eller annen type brønnrist, men da blir det mer dritt i rørene.
 
  • Liker
Kloper
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.