Har en fundering. Jeg har en høy vegg, 3,5m. Jeg har gipset stående 3m gips så alle slutter i samme høyde.
Bør jeg fortsette med mine plater stående, eller er det bedre å legge en plate over. Da får jeg en forsunket kant mot de rette kantene.
Stiller jeg dem kant i kant (Generalskarv), så tenkte jeg å lime en pappremse over, og sparkle etter.
Om jeg legger en forsenket plate, så funderer jeg på om det er bedre å fylle opp med gipsbruk først, og så lime en så det blir slett for remsen, og så sparkle. Legge en remse dels i forsenkningen, og så opp over kanten føles ikke som at det blir sterkt. Et tredje alternativ er jo å Skjære bort forsenkningen. Legge kant i kant og så lime remse. Blir vel egentlig det samme som å ta den forsenkte og fylle gips...
Ser på vancovers filmklipp (Rätt mycket bra tips), at han blander sparkel selv, og sammenlignet med det som kommer i bøttene mine er det ganske tynt. Går det an å tynne vanlig Lettsparkel litt. Føles jo ikke feil å jobbe med. Er vel ganske uvanlig at man blander selv i Norge? Jeg pleier å blande gipssparkel, for å fylle litt større sprekker og reparasjoner. Men ellers bruker jeg alltid bøtte. Den åpne tiden for Blandet virker også kort. Gipset er omtrent en halvtime. Eksemplet i videoene var vel 60-90 min. Det er jeg litt for mye amatør for
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.