Hei på dere alle byggere!
Jeg har en balkong oppå et tak på huset mitt. Jeg tenkte jeg skulle bytte rekkverk og terrassebord. Det som var der var ikke spesielt stabilt. Det var festet med spiker rett gjennom falsen. Synes ikke det høres riktig ut å spikre der!
Jeg har hørt at det finnes klemmer man skal kunne feste på falsen og så snekre i dem! Noen som vet eller har andre ideer? Balkongen er 6 x 3 meter. Hadde tenkt meg et tak over også. Så det bør jo sitte fast! Vil ikke lage hull i blikken.
Finnes "klämmor" som du kaller det å kjøpe på lindab. Brukes vanligvis til takstiger, snørasbeskyttelse og lignende taksikkerheter men fungerer sikkert å feste annet i.