Hei.
Har et par stygge glatte innerdører som jeg skulle ønske å "kle om".

Jeg står helt fast og vet ikke hva det kalles.

Forstår noen hva jeg mener og hvor man kan kjøpe det?

B
 
Totte_S
Er det finer du er ute etter? Tynt tresjikt som limes fast. Det finnes også selvklebende plast med eller uten tremønster :P
Det finnes sikkert noen som kan tipse deg om hvor du kan handle, men det er lettere om man vet hvilken by du vil handle i. ;)
 
Ja, det er Fanér jeg mener.
Bor i Lund og jakter på sånne i plast som man setter over hele døren.
 
Totte_S
Ok. Riktig finér er tre. Plast er plast. ;) Men jeg skjønner hva du mener. Skal det se ut som tre? Spørsmålet er om det finnes plast med tremønster som er så bredt som dine dører. Kan bli vanskelig å få en skjøt pen.
Personlig tror jeg ikke på ideen med plastfilm, det jeg har sett av slikt er pen på litt avstand, men ganske ømtålig.
Jeg har også sett på blant annet COOP en løsning med en hel dørsiden som limes på døren, for eksempel slik at man får "speil", altså et par ruter av profileringer i plasten.
Er det noe slikt dere vil ha?

Hvorfor skal dere gjøre noe med dørene, og hvilket resultat vil dere ha? Skal de bare se bedre ut ville jeg ha malt dem. Enten selv, eller latt dem til et firma som sprøytelakkerer.
 
Ja, jeg mener de som er en hel dør i plast med "speglar" i.

Malt er så trist synes jeg.
 
Totte_S
OK da, altså. Fatter'n kjøpte til sin leilighet på COOP. Ser overraskende bra ut. Store ark som selvklebende, så kommer det "vanskelige" å skjære til det som stikker ut over kantene med SKARP kniv. Det er vel det...COOP som sagt har hatt.
 
så dem på coop her sist søndag (stockholm)
 
Kostnad?
 
Koster rundt 150-200:- per side om jeg ikke husker helt feil. De er ikke selvklebende, så man bruker gulvlim (!) til dem.

Lim dem fast og skjær dem til når alt har tørket.
 
JLT skrev:
Koster rundt 150-200:- per side om jeg ikke husker helt feil. De er ikke selvklebende, men man bruker gulvlim (!) til dem.

Lim fast dem og skjær til dem når alt har tørket.
Sjekket også på disse hos coop. Synes de var litt dyre dog (har for meg de lå på 200-250:- per side da jeg sjekket), med tanke på at man kan få en ny tredør med speil for rundt 550 kr.
 
Synes også det var litt dyrt. Blir nok rollern på våre dører.
 
Kjøp noen fine lister og gjærsag litt.
Spik (lim) dem fast og mal.
Mye billigere enn å kjøpe ferdige "dørblad"

OG du kan få hvilket speil du vil ved å eksperimentere
med listene.
Kanskje forskjellige på hver side av døren? :)
 
Jeg så illusjonsmalte speildører, såkalt trompe l'oeil.
Kanskje ikke helt lett, men ganske morsomt.
Legger man inn skygger, så ser det ganske virkelig ut.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.