Hei hei!

Jeg hadde tenkt å konvertere en gammel vaskekjeller til et enkelt bad. Rommet ligger under bakkenivå i et hus som ble drenert samt fikk Platon-matte for cirka ti år siden. Badet kommer jeg til å lage mesteparten selv, og kommer ikke til å bruke noen fuktsperre.

Tidligere satt det eldre våtromstapet på veggene (tykk skumgummitype) som jeg nå prøver å få bort så godt det går. I rommet er to vegger yttervegger, og det ser ut som om halve veggen, den nedre delen, er støpt betong, mens den øvre halvdelen er pusset lettbetong. Lettbetongen viser litt sprekker noen steder, og jeg er redd for at fugene mellom flisene vil sprekke hvis jeg flislegger direkte på den. Hvordan skal jeg gjøre det? Fjerne eksisterende puss og legge på ny, eller kan jeg sette opp en våtromsplate over hele greia og flislegge den, eller er det ingen fare for sprekkdannelse? Merkelig nok må uansett lettbetongdelen bygges ut cirka fem millimeter for å bli jevn med betongen. Tidligere satt det en innfrest list over skjøten mellom veggdelene.

Veggen med avflasset maling og gammel våtrumstapet delvis synlig, bakgrunnen viser sprukket og misfarget puss med fuktskader. Betongvegg med sprukket overflate og ujevn puss, sannsynligvis i en kjeller under renovering. Noen områder viser skade og slitasje. Sprukken vegg av lettbetong med synlige rør og rester av gammel tapet i et rom som skal konverteres til bad.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.