Hei.
Etter en sjeldent stressende uke startet jeg endelig ferien med innkjøp av treverk og stolper til verandaen vår.
Men det viste seg at jeg hadde kjøpt uimpregnerte bjelker!!?

Verandaen vil bli ca 32 kvadrat, hvorav 16 under tak.
Nå lurer jeg på om jeg har 100 meter treverk hjemme som ikke kan brukes, eller fungerer det å olje inn tilstrekkelig likevel?

//Jori

C
Funker å funker... Du får jo en drastisk forkortet levetid. Å andre siden, tar ikke brødgården tilbake dine reglar da, tror du?

Jeg skal ringe til Byggmax i morgen tidlig.
Men hvis de nå ikke tar retur på trevirke så står jeg jo foran det faktum at mitt trevirke må brukes.
Hva snakker vi om for levetid imp kontra oimp?

(Det er jo flaks at hodet sitter fast i alle fall :) )

Kan det kanskje være verdt å sende dem bort og få dem trykket? Har ingen anelse selv, men det kan jo være verdt en telefonsamtale for å finne det ut.

MaZtoR skrev:
Kan det kanskje være lønnsomt å levere dem inn og få dem trykket? Har ingen anelse selv, men det kan jo være verdt en telefonsamtale for å finne det ut.
Gran kan ikke trykkimpregneres.

Snakket nettopp med Byggmax og de tar ikke retur på treverk.
Så det blir til å olje inn uansett..
Er det noen som vet hvilken levetid som gjelder i dette tilfellet?
Er det slik at jeg må bytte om typ 2-3 år, så kanskje det er bedre å ikke bygge med mitt treverk.

selg dem på Finn.no og kjøp nytt. Skulle aldri bruke oimpat i stommen.

Hopp over virket og kjøp nytt, se det som lærdomspenger.

Ok. Det høres fornuftig ut.
Annonse ute og farsan på vei til Bauhauss for regelkjøp. :)
Takk for alle svar.

Jozobozo skrev:
Pratet nettopp med Byggmax og de tar ikke retur på trevirke.
Så det blir til å olje inn uansett..
Er det noen som vet hvilken levetid som gjelder i dette tilfellet?
Er det slik at jeg må bytte om typ 2-3 år, så kanskje det er bedre å ikke bygge med mitt trevirke.
Trist, en grunn til å ikke handle hos Byggmax høres det ut som.. :(

Jozobozo skrev:
Pratet akkurat med Byggmax og de tar ikke retur på trelast..
Virkelig dårlig, de firmaene jeg handler fra tar retur på i prinsippet alt om det er ubruk, har nettopp returnert en vegghengt toalett, må stå for frakten tilbake til Swedbergs men det synes jeg er ok. En skikkelig byggevarehandel tar naturligvis imot ubrukt trelast i retur en uke senere om man i stedet kjøper trykkimpregnert fra samme firma.

Ganske typisk Byggmax og de andre ``lavpriskjedene´´ servicen er veldig dårlig om ikke fraværende og prisene er ikke LAVE hvis man sjekker med sin lokale forhandler så har de ofte samme pris per/meter+ at de har ofte virke i 30 cm intervall så det blir mindre spill

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.