7.810 lest ·
8 svar
8k lest
8 svar
Kjøpe trykkimpregnert terrassebord fra XL-bygg
Hei, skal bygge en 100kvm tredekke. Ifølge min nabo skal XL-Bygg ha en skikkelig fin terrassebord G4-3. Mindre og færre kvister.
Jeg kunne for så vidt ta en tur til nærmeste XL-Bygg-trelast og kikke, men lurer på om noen av dere har noen erfaring med den terrassebordet?
Tanken var først å handle alt trevirket fra Bauhaus eller Byggmax, med hjemkjøring. Men handler jeg trevirket fra en av dem så føles det nesten som jeg skulle ville sjekke det og plukke det selv. Ettersom jeg ikke ønsker terrassebord med kvister store som snusbokser, samt propeller...
Er XLs terrassebord så fin som jeg har hørt kunne jeg handle den fra Bygghemma med hjemkjøring. Noe som pleier å fungere bra for meg...
MVH Østlund..
Jeg kunne for så vidt ta en tur til nærmeste XL-Bygg-trelast og kikke, men lurer på om noen av dere har noen erfaring med den terrassebordet?
Tanken var først å handle alt trevirket fra Bauhaus eller Byggmax, med hjemkjøring. Men handler jeg trevirket fra en av dem så føles det nesten som jeg skulle ville sjekke det og plukke det selv. Ettersom jeg ikke ønsker terrassebord med kvister store som snusbokser, samt propeller...
Er XLs terrassebord så fin som jeg har hørt kunne jeg handle den fra Bygghemma med hjemkjøring. Noe som pleier å fungere bra for meg...
MVH Østlund..
Edit: den trallen jeg mener er deres XLENT TRALL som tydeligvis skal være sortert i flere ledd..
"Dette er absolutt den fineste trallen vi kan tilby. Virkeskvaliteten er tilsvarende som for eksempel innvendig massiv furu gulv og lister. Nøye utvalgt gjennom sortering i flere ledd. Færre og friskere kvister og utskåret fra treets aller beste deler for maksimal brukervennlighet og funksjonalitet. Trykkimpregnert trallvirke i NTR-klasse AB. Tykkelse 28x120 mm."
"Dette er absolutt den fineste trallen vi kan tilby. Virkeskvaliteten er tilsvarende som for eksempel innvendig massiv furu gulv og lister. Nøye utvalgt gjennom sortering i flere ledd. Færre og friskere kvister og utskåret fra treets aller beste deler for maksimal brukervennlighet og funksjonalitet. Trykkimpregnert trallvirke i NTR-klasse AB. Tykkelse 28x120 mm."
XLs idé om å ikke prissette noe som helst i trelastgården faller ikke i smak hos meg. Når jeg spurte en som jobbet der hva Xelenttrallen koster per meter, så fikk jeg som svar at det ikke gikk an å svare på. Næh, svarte jeg og gikk tilbake mot bilen.
Nei, det blir å dra til Hornbach og kjøpe terrassebord der i stedet
Nei, det blir å dra til Hornbach og kjøpe terrassebord der i stedet
XL er makeløse til å kludre. Bare det siste året har det vært mange ting som har gått galt. Har ringt på forhånd og spurt "har dere produkt X på lager" og fått "jajjemensan" som svar, kjørt flere mil for det, og når jeg har kommet fram finnes det ikke der, de har ikke standardbryting på vanlige ferdigstrykningsfarger på lager, har stengt når det står på nettet at de skal ha åpent, trukket penger fra kortet to ganger, og nå sist leverte de feil ting med tvilsomme unnskyldninger og bortforklaringer. Med mere...Gabbe1 skrev:
Sluttet å handle der for meg...
De har ulike meterpriser avhengig av lengde.
Det er ikke helt usannsynlig at de lagerfører f.eks. 3,6 m, 4,5 m og 5,4 m og har en lavere meterpris på 3,6-ene.
Men det motiverer imidlertid ikke noen sånne der goddag yxskaft-svar.
Det er ikke helt usannsynlig at de lagerfører f.eks. 3,6 m, 4,5 m og 5,4 m og har en lavere meterpris på 3,6-ene.
Men det motiverer imidlertid ikke noen sånne der goddag yxskaft-svar.
Akkurat, for er det ulike priser avhengig av lengde er det bare å presentere prislisten.Mikael_L skrev:
Regelvirke har jo kortregler som vanligvis er dyrere.
Sånt der må være på grunn av den lokale butikken. På "min" XL-bygg er servicen suveren og jeg kan bare gi dem lovord. Dessverre så handler jeg det meste av mitt byggemateriale på Beijer bare fordi de ligger bedre til rent geografisk, men dem kan jeg ikke si så mye godt om. Personalet er vel kunnig men alt annet brister.MaxPax skrev:XL er makeløse til å krangle. Bare det siste året har det vært masse greier som har gått galt. Ringt på forhånd og spurt "har dere produkt X hjemme" og fått "jajjamensan" som svar, kjørt flere mil for det og når jeg har kommet fram så finnes det ikke der i det hele tatt, de har ikke standardbryting på vanlige ferdigstrykningsfarger hjemme, har stengt når det står på nettet at de skal ha åpent, trukket penger fra kortet to ganger, og nå sist leverte de feil greier med tvilsomme unnskyldninger og bortforklaringer. Med mere...
Sluthandlet der for meg...
Klikk her for å svare