Hva er mest slitesterkt etter eik?
Vi tenker på bøk?
Vi skal ha eikeparkett i matt lakk og ønsker å få trappen i en lignende nyanse. Tips?

Bok er ganske langt fra eik. Vi har Sidenmatt lakk på eikeparketten og oljet eiketrapp. Utrolig fornøyde og ingen som har vært her har klaget...

Hvorfor ikke ha eik i trappen også? Unngå helst å blande forskjellige tresorter, det kan se rotete ut. Hvis det er pris eller trappdesign som taler mot eiketrappe, kanskje dere kan kjøpe en trapp i lyst tre og male den i eikemønster. Jeg har for meg at det kan bli forvirrende likt?!

Ta en hvitmalt furutrapp med ektrinn og ekhåndlist så blir det utrolig fint og holdbart til en rimelig pris

Vi har nå endelig bestemt oss for vårt trappevalg!

Vi valgte en trapp i ask ettersom dette treslaget er lyst og gulner ikke så mye som furu. Nesten like hardt som eik men prismessig mellom furu og eik.

Kanskje kan være noe å sjekke ut?

NiclasR skrev:
Vi har nå endelig bestemt oss for vårt trappevalg!

Vi valgte en trapp i ask ettersom dette treslaget er lyst og gulner ikke så mye som furu. Nesten like hardt som eik men prismessig mellom furu og eik.

Kanskje kan være noe å sjekke ut?
Skal sjekke det takk..

Vi valgte å satse på en hard tresort (eik) fordi jeg regner med at en slik trapp vil være vakker selv om tretti år, noe som sjelden er tilfellet med furutrapper.

Eiketrapp til eikeparkett. Bøketrapp til bøkeparkett. Ikke bland!

Det virker rimelig at eiken er 12´ dyrere... enn furu. Ta inn flere tilbud, spesielt fra mindre produsenter.

Tenk på at en lakkert trapp kan bli ganske glatt, en oljet er mer ru, men krever litt vedlikehold.

Det høres rimelig ut at eiken er 12´ dyrere....enn furu. Få flere tilbud, spesielt fra mindre produsenter.
Jo, jeg er enig, på vår trapp var det en forskjell på ~20 000 mellom den dyreste og billigste produsenten.

Takk for all hjelp det blir nok en oljet eik trapp...

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.