Medlem
· Stockholm
· 138 innlegg
holder på å gjøre om kjøkkenet her hjemme og tenkte å sette opp renoveringsgips da rivingen av den gamle flisen tok med litt av pussen på betongveggene. så det blir dermed 6 mm gips og deretter betong. hvordan fester jeg mitt nye kjøkken på dette underlaget? skal pluggen være for betong eller for gips? takknemlig for svar. mvh johanna
Betongplugg.
Men, du har altså tenkt å lime på en 6mm for å flislegge på? Den kan du lime etterpå. Isåfall, eller så kjører du med gipsputs og slipper gipsen
Men, du har altså tenkt å lime på en 6mm for å flislegge på? Den kan du lime etterpå. Isåfall, eller så kjører du med gipsputs og slipper gipsen
Mistenker at du har hullstein eller teglstein bak pussen så bruk plugg for det. For eksempel denne http://www.kruge.se/MeaPlugg.htm
Er det tross alt betong, bruk betongplugg.
Gipsplugg brukes kun når du har en stendervegg med gips.
Er det tross alt betong, bruk betongplugg.
Gipsplugg brukes kun når du har en stendervegg med gips.
Medlem
· Stockholm
· 138 innlegg
tanken er at det nye fliset ikke vil sitte like høyt opp som det jeg har nå, og tenkte da at jeg setter en gipsplate for å jevne ut og deretter male hvitt på det som ikke vil være flislagt, og setter da, hadde jeg tenkt, en gipsplate fra gulv til tak eller er det unødvendig mye?
Klikk her for å svare