Hei
Jeg har nettopp kjøpt et sommersted og fullført drenering/isoleringsarbeid med Isodrän rundt kjelleren.
Da jeg senere ønsket å oppdatere listene i den allerede brystpanelkledde kjelleren, så jeg at hele rommet er plastet bak panelet og også over panelet. Dette har jeg fått for meg at ikke er riktig slik det skal være.
Nå er spørsmålet må jeg ta ned veggene og fjerne plasten, eller kan jeg løse det på en annen god måte?
Tusen takk for tips!

Mvh Johan

Den diffusjonstette plasten skal sitte på den varme delen av veggkonstruksjonen. Formålet med den er å forhindre fuktig luft i å kondensere inne i veggkonstruksjonen. Min mening er at den skal sitte igjen.

mattiasp skrev:
Den diffusionstætte plasten skal sitte på den varme delen av veggkonstruksjonen. Hensikten med den er å hindre fuktig luft i å kondensere inne i veggkonstruksjonen. Min mening er at den skal sitte kvar.
I en kjeller???

om mer enn halve kjelleren står under jord skal du ikke ha en plast, dette for at muren skal puste. da skal du ha diffusjonsåpen vindsperre. ellers er det ok da veggen kan luftes ut i det fri. jeg ville revet opp om det ikke er f.eks. et sutteränghus.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.