Holder på å skrape bort litt puss fra en vegg i kjelleren der jeg skal sette fliser. Skraper der jeg synes det føles som det kunne vært litt fuktig.
Men jeg lurer på en ting. Har begynt nede på veggen og skrapet. Men et stykke opp så virker det som om jeg kommer til en skjøt. Og i skjøten så føles det som det sitter noe papp eller noe. Ser svart ut. Så nå må jeg stille min nysgjerrighet og spørre om det er såkalt Tjärpapp? Og sitter den mellom alle Byggsektioner i hele kjellerveggen?
Er kjellerveggen en hel stor klump eller er den murt i blokker?
Beklager om jeg stiller dumme spørsmål, men vil gjerne vite så man øker sin kunnskap litt. :-)
Takk på forhånd!!
:-)
Forsøker å sende med et bilde, men usikker på om det fungerer da jeg skriver fra mobilen.

Jeg har også tjærepapp under innvendige vegger i min kjeller. Det så ut som om man la pappen på gulvet og bygde veggen oppå. Pappen skal hindre fukt fra å vandre fra gulvet og opp i veggene. Hvis du fant pappen høyere opp, så har kanskje noen senket gulvet i huset ditt for å få høyere under taket?
gaia

Okei, takk for ditt svar, da er jeg med på hvordan det funker. :-) pappen begynner ca 2 desimeter opp på veggen. Ser ut til å bare være den biten opp som er litt vel mye fuktig. Tenkte å reparere med betongmasse etterpå.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.