Vi har et rekkehus med kjeller som er drenert og isolert fra utsiden. Det er godt miljø i kjelleren og ingen tendenser til fukt. Hele konstruksjonen er i betong, likeledes kjellerveggene.

I dag er det malt original siden rekkehuset ble bygget i 1978, vegger, gulv og tak i kjelleren.

Vi tenker nå å pusse til veggene og sparkle igjen små hull med vanlig medium sparkel og deretter male over dette.

Jeg tenkte å bruke gips for å fylle igjen litt større hull i gulvvinkelen, men leste et sted at det kanskje ikke var en god idé.

Lurer på om jeg kan bruke gipsen jeg har hjemme, eller om jeg bør skaffe en betongsparkel i stedet. Det er ikke store hull.

Vi la merke til noen få steder at skruer som satt lengst ned i gulvvinkelen har litt tendens til rust. Så det er kanskje ikke helt uten fukt enkelte steder.

Angående maling av kjelleren leste jeg om et tips at man burde male med vanlige malinger og sparkel, for da oppdager man om man har problemer med fukt i kjellerveggen eller om det oppstår problemer senere ved at det viser seg på veggen.
 
P
B buhu skrev:
Vi har et rekkehus med kjeller som er drenert og isolert fra utsiden. Det er god miljø i kjelleren og ingen tendenser til fukt. Hele stommen er i betong liksom kjellerveggene.

I dag er det malt original siden rekkehuset ble bygget 1978, vegger, gulv og tak i kjelleren.

Vi tenker nå å pusse til veggene og sparkle igjen små hull med vanlig medium sparkel og deretter male på dette.

Jeg tenkte bruke gips for å fylle igjen litt større hull i gulvvinkelen, men leste et sted at det kanskje ikke var en god idé.

Lurer på om jeg kan bruke gips som jeg har hjemme eller om jeg bør skaffe noe betong sparkel i stedet. Det er ingen store hull.

Vi merket på noen få steder at skruer som satt nederst i gulvvinkelen har litt tendens til rust. Så det er kanskje ikke helt uten fukt på visse steder.

Angående å male kjelleren leste jeg om et tips at man skulle male med vanlige farger og sparkel for da oppdager man om man har problemer med fukt i kjellerveggen eller om det oppstår problemer senere ved at det synes på veggen.
Gips og fukt er ingen høydare, med det sagt er det bedre med sementbaserte produkter..
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.