Hei!

Jeg innreder kjelleren min med nytt gulv, vegger og tak!

Men jeg lurer på en del ting!!

På gulvet mot platen vil jeg legge et trinnlydsmatte, deretter en platonmatte. Oppå platonmatten kommer det så til å ligge gulvplater og etter dette et teppe eller gulv!

Spørsmålet er hvordan jeg skal bygge konstruksjonen til mine nye vegger.
Hvis jeg legger platonmatten og slipper denne 2cm fra veggen, deretter gulvplate og så en liggende stålprofil oppå dette, vil jeg da trenge å legge stålprofilen på avstand, altså må jeg ha luftinntak nede ved gulvet selv om platonmatten er sluppet 2cm fra veggen?

Jeg kommer til å ha ventilerte lister opp mot taket.
Jeg anser at det bør være nok at luften kan ta seg inn via taket på den ene siden av rommet og så sirkulere fritt bak veggen, under gulvet og bak den andre veggen og så videre opp og ut gjennom den ventilerte listen i taket på den andre siden av rommet.

Personale på Hornbasch mener at det er viktigere å ha gode lufthull oppe ved taket enn nede ved gulvet!
Jeg spurte dem dog ikke om min konstruksjon som jeg tenkte gjennom litt mer når jeg kom hjem....

Hvis jeg legger min stålprofil etter platonmatten på betongplaten så forstår jeg at den må opp på avstand for at luften skal kunne ta seg videre og sirkulere ordentlig!!

Hva synes dere?
Hvordan ville dere gjort det?

Mvh Johan

hva tror dere om å legge inn isopor mellom stålstenderne, det vil uansett være et luftgap på 2-3cm til betongveggen!
Kanskje isolerer det noe, både mot lyd og varme, eller er det bare dumt?

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.