Hei!

Bygger et ekstra rom og døren vil være i vinkel. Sitter nå og funderer over hvordan man best løser det gapet som oppstår mellom stenderne når den vinkles. Antar at jeg må ha noe der inne for å kunne skru OSB/Gips i? På bildet har jeg bare satt på to passbiter av OSB for å illustrere hvordan det ser ut. Tenker å bruke en kantlist på gipsens ytterhjørne senere, men må nok løse denne "hulheten" først. 45x45 kvartstaff passer ikke. Takknemlig for tips.

• To biter OSB plassert i vinkel mellom to trestendere, med en glippe mellom dem, på et tregulv.
R
Hvilke mål er det på hullet?

Ikke den peneste tegningen, men her kommer målene.

• Håndtegnet geometrisk figur på linjepapir med mål: 70, 70, 50, 28 og 28.
R
Det jeg mest tenkte på var om det kunne være noen form for hyller der, kanskje av glass og spot i taket som lyser rett ned. Ellers får du sette 3 kantslister som sitter litt tullete men med lange skruer går det å få det til, samt ha noen hjørnelist som sparkles inn.

Enklest hadde nok vært at du kilesaget en av bjelkene før du monterte.

Jeg har samme problem som deg, jeg har en plan for hvordan jeg skal løse det hele men har ikke fått ut fingeren ennå. I mitt tilfelle kan jeg ta en 45x95 og sage til samme form som du har i bordsagen. Alternativet er å bruke en større regel og gjøre det samme, enten selv eller på et snekkerverksted.

Går det ikke an å flytte disse reglene noe da?

Bør man ikke sage løs gulvet forresten? Så at det kan bevege seg.

Hei,

Takk for tipsene! Tenkte bare å si at jeg løste det på en ganske enkel måte og det ble virkelig bra. Satte en trekantregel 45x45/2 helt innerst og skrudde fast. Skrudde deretter en 22x45 i den og skråskjærte den så fra den ene siden langs med regelen med tigersagen, går nok like bra med håndsag. Avsluttet litt med høvelen. Tok til sammen en time på begge sider av døren. Har satt OSBn nå og det ble perfekt synes jeg.

/Rickard

• Trekantregel og trestendere montert i en hjørnekonstruksjon med OSB-plater festet, sett fra bunnen mot taket.
  • Liker
Lilak og 3 andre
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.