Har nettopp gått en kamp med Kiilto Kerasafe limmet med K2 tettesjikt/lim. Var en duk, fulgte instruksjoner til punkt og prikke - hadde sett videoer og lest produktblad osv. Det føltes dog utrolig vanskelig. Duken festet ikke og løsnet hele tiden, måtte trykke på dobbelt så mye tettesjikt enn det som ble angitt (for 3m2 på 1 duk på 1,5x1m). Underlag flytesparkel og våtromsgips på veggene. Primet med Keraprimer.

Merkelig, hadde forventet meg at det skulle være superbra produkter. Så det fantes en annen gammel tråd (2012) om dette, samme erfaringer.

Noen andre som har brukt Kerasafe + K2? Erfaringer?
 
Hei KJD!

Jeg er godt kjent med produktene, og her høres det ut som om det har gått for lang tid fra du rullet K2 til du setter duken, og da skinner gummien, og vedheft blir da dårligere. Kiiltos anbefalte 0,4 kg per kvm skal rekke uten problemer for å montere duken.

Kalle
 
Takk Kalle, bra å høre at det likevel fungerer i normaltilfellet.

Det var likevel montering (mot den flytsparklede overflaten) mer eller mindre direkte, men jeg mistenker at jeg brukte for lite primer på gipsen, der jeg også fikk mest problemer med vedheft. Dit nådde jeg med skrapen først etter noen minutter, så sannsynligvis disse faktorene som gjorde det.

Avbrøt etter første våden, og skulle fortsatt i dag, men det ble for sent.

Resultatet så langt er likevel helt greit med tilpasning, jevnhet og uten bobler. Kjørt litt ekstra keraprimer på gipsen og lar det stå over natten, så får vi se i morgen. Kanskje ikke optimalt å dele opp det slik, men så får det bli.

Jeg gjorde nok unødvendig høye oppbøyninger på veggen også, fordi jeg hadde rørender som stakk ut 20 cm over gulvet og som jeg ville få tettsjikt over.

0,4 kg stemmer bra med hva jeg hadde målt opp, 0,65 kg (halve boksen) for 1,7 m2.

Mitt inntrykk var likevel at det er et produkt som krever litt erfaring å jobbe med.
 
Gjorde resterende lengder og fikk bedre vedheft med dobbeltpriming av gips. Selgeren erstattet limet og tok en fra en annen batch for sikkerhets skyld.

Dog føles dette som en følsom og kort "åpningstid" på limet og det burde påpekes tydeligere kan man synes. Eller ikke et produkt som man bare plukker opp og bruker, men man må rett og slett øve et par ganger. Limte også hjørnebiter med bare Keraseal (helt ny), og også der er det ekstremt følsomt, kanskje spesielt hvis underlaget (i dette tilfellet tidligere satt Kerasafe-duk) ikke er superflatt.

Krever nesten at man øver først på en restbit gips, henholdsvis sparklet overflate.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.