Hei! Noen som kjenner igjen denne plata og vet navn/produsent? Er den laget for utendørs bruk og har den noe sklisikring? Det står "made in italy" og "PO RC EL LA NA" på undersiden
Takknemlig for hjelp Mvh Elman
En hånd som holder en mørk, rektangulær flis i nærbilde, med en bakgrunn av kontorartikler. Bakside av flis med diagonale riller og delvis synlig tekst "PO RC EL LA NA", laget i Italia. Gulvfliser i et diagonalt rutemønster med grov overflate. En flis er delvis ødelagt, avslører betongunderlag. Senit: "made in italy" og "PO RC EL LA NA". Undersiden av en keramikkflis med diamantmønster og teksten "made in italy" og "PO RC EL LA NA".

Er det en "granitkeramikk" dvs en porselensplate så er den med stor sannsynlighet ok for utendørs

Har du ingen merkinger på kartongen?

Fadai
Står jo ”porselen” på den, om det ikke er et varemerke, men tror ikke det.

nino nino skrev:
Er det en "granitkeramikk" dvs en porselensflis så er den med største sannsynlighet ok for utendørs

Har du ingen merkinger på esken?
Finnes ingen eske å finne, lurer fordi de har begynt å løsne på uteplassen og lurer på om utføreren har gjort feil eller valgt feil produkt.

Ser jo ut som festet har løsnet fra underlaget. Da avhenger det jo ikke av platen, så kan man jo mene at det er veldig lite festemasse.

R RoBo skrev:
Ser jo ut som fixet har løsnet fra underlaget. Da skyldes det jo ikke platen, så kan man jo mene at det er veldig lite fix.
Ja, det ser ut som en glad amatør har gjort det der, utendørs vil man ha så nær 100% dekning på fixet som man kan komme.
Om ikke de løse platene har gått i stykker, så går de vel å bruke igjen.

• Liker
RoBo
  • Laddar…
Det er (sannsynligvis) frostsikker klinker fra GRES Italy. Jeg kjøpte det på Bauhaus. Jeg har samme trykk og mønster på baksiden som bildene dine viser. Den er skli-klassifisert. Ikke den høyeste klassen men ganske høy har jeg for meg. Vi sklir ikke på den selv om de er våte med spring-hopp-og-lek.
Jeg har lagt 60-70m2 rundt min pool. De har overlevd 2 vintre nå uten noen problemer. Det er viktig at limet dekker hele platen ordentlig.
Har dine plater virkelig sittet i lim ??? Virker som en slurvete amatør eller et proff som har hatt veldig hastverk.

Okei takk kan veldig godt være dem! Jeg synes også at dekningen ser slurvete ut med hull her og der, man kan også se en del smuss i fugen, noe som tyder på at den underliggende betongplaten ikke har blitt rengjort før påføring... takk for svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.