Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Hei, tar så jævla lang tid med karmene fordi vi må rette opp det skjeve karmvirket vi har kjøpt. Hvor kan man få tak i karmvirke av limtre som er helt rette? Ville spart masse tid ved produksjon av karmene.
det skulle jeg også like å vite..
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Som alltid rimelig travelt, forutseende har man jo ikke tid til 
Sykt at dritten de selger ikke går an å bruke fornuftig
Sykt at dritten de selger ikke går an å bruke fornuftig
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Tar gjerne så mange tips det går btw 
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
45x95 men det skulle gå med 50x95 også f.eks., finnes ganske godt med plass i døråpningene i veggene
edit: Dørbladene er fra 20-tallet og alle forskjellige så jeg må nok sala for falsdybden
edit: Dørbladene er fra 20-tallet og alle forskjellige så jeg må nok sala for falsdybden
Sist redigert:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 025 innlegg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6.025 innlegg
Hvor/hva har dere kjøpt?
Spontant ville jeg si å gå til et snekkerverksted og bestill høvlet og falset etter dine mål.
Det tar ikke så lang tid å stille fresen og frese falsen. Deretter kan du kappe og slikt selv hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere enn 95 mm pleier jeg ikke å lime sammen, og vi pleier å lage karmene 43 mm tykke slik at det går an å høvle 50 mm treverk. Må det være tykkere blir det jo limt.
Alternativet er å lime sammen to tynnere biter hvorav en er tynnere slik at det blir en fals.
Spontant ville jeg si å gå til et snekkerverksted og bestill høvlet og falset etter dine mål.
Det tar ikke så lang tid å stille fresen og frese falsen. Deretter kan du kappe og slikt selv hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere enn 95 mm pleier jeg ikke å lime sammen, og vi pleier å lage karmene 43 mm tykke slik at det går an å høvle 50 mm treverk. Må det være tykkere blir det jo limt.
Alternativet er å lime sammen to tynnere biter hvorav en er tynnere slik at det blir en fals.
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Det er min far som er chief over snekkervirksomheten, skal spørre ham og komme tilbake
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Södermalmstre er det kjøpt på, fra et hykleri i Märsta
Renovator
· Stockholm
· 20 354 innlegg
Høvleri