Hei, tar så jævla lang tid med karmene fordi vi må rette opp det skjeve karmvirket vi har kjøpt. Hvor kan man få tak i karmvirke av limtre som er helt rette? Ville spart masse tid ved produksjon av karmene.

det skulle jeg også like å vite..

Sjekk med primpanel.se. De har karmvirke av fingerskjøtet finfuru. De ligger ikke i Stockholm, men jeg vet ikke hvor hastverk du har.

• Liker
AndersMalmgren
  • Laddar…
Som alltid rimelig travelt, forutseende har man jo ikke tid til :D
Sykt at dritten de selger ikke går an å bruke fornuftig

Tar gjerne så mange tips det går btw :D

S
Dimensjon?

45x95 men det skulle gå med 50x95 også f.eks., finnes ganske godt med plass i døråpningene i veggene

edit: Dørbladene er fra 20-tallet og alle forskjellige så jeg må nok sala for falsdybden

Sist redigert:
S
Hvor/hva har dere kjøpt?
Spontant ville jeg si å gå til et snekkerverksted og bestill høvlet og falset etter dine mål.
Det tar ikke så lang tid å stille fresen og frese falsen. Deretter kan du kappe og slikt selv hvis du vil.
Hvis det ikke er bredere enn 95 mm pleier jeg ikke å lime sammen, og vi pleier å lage karmene 43 mm tykke slik at det går an å høvle 50 mm treverk. Må det være tykkere blir det jo limt.
Alternativet er å lime sammen to tynnere biter hvorav en er tynnere slik at det blir en fals.

• Liker
cecar33
  • Laddar…
S
Jeg kan gi tips på to steder hvis du vil ha hjelp. I Åkersberga.

Hva er det for trematerial du har kjøpt?

Det er min far som er chief over snekkervirksomheten, skal spørre ham og komme tilbake

Södermalmstre er det kjøpt på, fra et hykleri i Märsta

Høvleri :)

S
Djøla hykleri... :)
Sikkert ikke møbeltørt virke eller lagret for kaldt/fuktig på plankegården.

Du skulle ha kjøpt virket på Östermalmsträ. Man hører jo på navnet at Södermalmsträ ikke er til å stole på. :)

• Liker
sinuslinus og 2 andre
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.