Hei!
Jeg må kutte ned mitt 30x30 klinker til mindre biter for å legge rundt fallet.
Klinkeren jeg har i dag har en fas på kanskje 8 grader. Jeg kan jo fikse det ved å la den ene siden av klinkeren hvile på en trebjelke når jeg kutter, men det skaper litt problemer.
Må man ha denne fasen? Det føles som den kanskje er for at de skal få ut platen fra støpeformen ved produksjon.
Jeg må kutte ned mitt 30x30 klinker til mindre biter for å legge rundt fallet.
Klinkeren jeg har i dag har en fas på kanskje 8 grader. Jeg kan jo fikse det ved å la den ene siden av klinkeren hvile på en trebjelke når jeg kutter, men det skaper litt problemer.
Må man ha denne fasen? Det føles som den kanskje er for at de skal få ut platen fra støpeformen ved produksjon.
Sist redigert:
Fasning gjør det jo ikke bare visuelt penere, men også mer behagelig å gå på. Nå var det jo riktignok ikke en dusj, så hovedsakelig er det vel et utseendespørsmål.
Det går sannsynligvis an å fase (litt) med slipeskive. Mest bare for å ta bort den skarpe kanten. Så avhenger det av om flisen er gjennomfarget eller ikke. Er den ikke gjennomfarget, så blir sannsynligvis kanten hvit eller hvilken bunnfarge godset nå har.
Det går sannsynligvis an å fase (litt) med slipeskive. Mest bare for å ta bort den skarpe kanten. Så avhenger det av om flisen er gjennomfarget eller ikke. Er den ikke gjennomfarget, så blir sannsynligvis kanten hvit eller hvilken bunnfarge godset nå har.
De er gjennomfarget. Jeg kan ha uttrykt det litt dumt. De er faset med en radius på noen mm, og de er ikke helt vinkelrette i kanten, men de avviker med kanskje 8 grader, tenk på bunnen av en pyramide.
Den lille fasingen kommer jeg til å slipe frem, men det er akkurat pyramideformen jeg lurer på. Sitter på mobilen nå, men jeg kan fikse et bilde senere.
Den lille fasingen kommer jeg til å slipe frem, men det er akkurat pyramideformen jeg lurer på. Sitter på mobilen nå, men jeg kan fikse et bilde senere.
Nå har du kanskje allerede kuttet, men da jeg i går kjøpte klinker så var jeg i dag ute og sjekket kanten. De er ikke faset men i stedet laget som en dobbel brødskive der den nedre skiven var et par mm bredere, noe som gir samme "funksjon". Vet ikke hva de (kantene/fasingen) gjør, men om det ser ut til å være slik på fliser generelt så finnes det sikkert en årsak.
Klikk her for å svare