Hei, trenger å kappe bort ca 5mm av en nymalt plank (over kjøleskapet) og lurer på hvordan jeg gjør dette best (beste måte uten å flise opp den nymalte planken).
1 - Elektrisk høvel
2 - Stikksag
3 - Multiverktøy
Jeg forstår at jeg bør sette på tape (vet dog ikke hvilken type tape for å unngå flising)
Jeg kan tenke meg at stikksagen og multiverktøyet blir vanskelig å sage med, da det er så lite som skal bort, samtidig som elektrisk høvel kan være vanskelig da jeg ikke kan gå langs med planken hele veien. Tar imot tips med takk.
1 - Elektrisk høvel
2 - Stikksag
3 - Multiverktøy
Jeg forstår at jeg bør sette på tape (vet dog ikke hvilken type tape for å unngå flising)
Jeg kan tenke meg at stikksagen og multiverktøyet blir vanskelig å sage med, da det er så lite som skal bort, samtidig som elektrisk høvel kan være vanskelig da jeg ikke kan gå langs med planken hele veien. Tar imot tips med takk.
Finnes ingen mulighet som jeg ser det å bruke disse sagene da det er en del av skapstamme som skal kappes bort i overkant på kjøleskap. Så arbeidsstillingen føles ikke ok, verktøyene mangler også. I verste fall om snittet ikke blir rett må jeg sette en eller annen type list for å skjule.
Ryggsagen funker bare den første desimeteren. Så tar ryggen i bordet...
Jeg antar at bordet skal kappes langs med? Det går jo hvis man holder sagen veldig flatt, men da kommer man ikke til helt inn mot veggen eller hva det nå er som elhøvlen ville støte på.
Jeg antar at bordet skal kappes langs med? Det går jo hvis man holder sagen veldig flatt, men da kommer man ikke til helt inn mot veggen eller hva det nå er som elhøvlen ville støte på.
Klikk her for å svare