3.877 lest ·
12 svar
4k lest
12 svar
Kan man ha glasskår og aluminiumflis i finbetong?
Hei
Jeg skal støpe en benkeplate til Utekjøkken som vil være 4m lang, 90cm bred og 4,5cm tykk.
Jeg har tenkt å bruke armeringsjern og finbetong fra byggmax. I selve betongen har jeg tenkt å ha glassbiter fra vinflasker og aluminium flis. Noen som har erfaring med å blande glassbiter og/eller aluminiumflis i finbetong?
Takk på forhånd
Jeg skal støpe en benkeplate til Utekjøkken som vil være 4m lang, 90cm bred og 4,5cm tykk.
Jeg har tenkt å bruke armeringsjern og finbetong fra byggmax. I selve betongen har jeg tenkt å ha glassbiter fra vinflasker og aluminium flis. Noen som har erfaring med å blande glassbiter og/eller aluminiumflis i finbetong?
Takk på forhånd
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 303 innlegg
Det går nok bra men jeg er litt tvilende til at du kommer til å se dem. De må virkelig ligge i overflaten for å synes.
Takk for tilbakemeldingen Johannes.Johannes Carlsson skrev:
Jeg tenkte å legge aluminiumflis og glassbitene i bunnen når jeg støper, og deretter snur jeg platen som jeg da har tenkt å slipe 1 mm. Går det an å slipe eller vil glassbitene eller aluminiumflis løsne?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 innlegg
Vil huske at noen her på forumet har støpt inn både glass og aluminiumringer (eller annen metall) i en benkeplate.
Søkte litt raskt men fant ikke.
Søkte litt raskt men fant ikke.
Allvitende
· Västra Götaland
· 12 303 innlegg
Klart det finnes risiko for at de løsner, ta det forsiktig når du sliper så går det nok bra, noen små biter kommer nok til å løsne uansett
Du mener kanskje denne? https://www.byggahus.se/forum/threads/arduinostyrd-interaktiv-betongbaenkskiva.249877/13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 innlegg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 innlegg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 750 innlegg
Virkelig, jeg ble litt sugen på å støpe!
Hei
Tenkte å gi en kort tilbakemelding om hvordan det gikk med prosjektet mitt.
1. Benkeplaten ble 5 meter lang så jeg måtte dele benkeplaten i to deler for enklere håndtering.
2. Ikke bruk Aluminium i betong/sement. Aluminium reagerer med sement og det dannes bobler, betongen koker som lava.
Anbefaler å bruke Sement istedenfor betong og som ballast kan man bruke dekorstein og knuste vinflasker.
Lykke til.
Tenkte å gi en kort tilbakemelding om hvordan det gikk med prosjektet mitt.
1. Benkeplaten ble 5 meter lang så jeg måtte dele benkeplaten i to deler for enklere håndtering.
2. Ikke bruk Aluminium i betong/sement. Aluminium reagerer med sement og det dannes bobler, betongen koker som lava.
Anbefaler å bruke Sement istedenfor betong og som ballast kan man bruke dekorstein og knuste vinflasker.
Lykke til.
Klikk her for å svare