Hei
Jeg skal støpe en benkeplate til Utekjøkken som vil være 4m lang, 90cm bred og 4,5cm tykk.
Jeg har tenkt å bruke armeringsjern og finbetong fra byggmax. I selve betongen har jeg tenkt å ha glassbiter fra vinflasker og aluminium flis. Noen som har erfaring med å blande glassbiter og/eller aluminiumflis i finbetong?
Takk på forhånd

Det går nok bra men jeg er litt tvilende til at du kommer til å se dem. De må virkelig ligge i overflaten for å synes.

• Liker
Solle1980 og 1 annen
  • Laddar…
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Det går nok bra, men jeg er litt tvilende til at du kommer til å se dem. De må virkelig ligge i overflaten for å vises
Takk for tilbakemeldingen Johannes.

Jeg tenkte å legge aluminiumflis og glassbitene i bunnen når jeg støper, og deretter snur jeg platen som jeg da har tenkt å slipe 1 mm. Går det an å slipe eller vil glassbitene eller aluminiumflis løsne?

Vil huske at noen her på forumet har støpt inn både glass og aluminiumringer (eller annen metall) i en benkeplate.

Søkte litt raskt men fant ikke.

Klart det finnes risiko for at de løsner, ta det forsiktig når du sliper så går det nok bra, noen små biter kommer nok til å løsne uansett

• Liker
Solle1980
  • Laddar…
Casaloco Casaloco skrev:
Du tenker kanskje på denne? [lenke]
Takk Casaloco! Nå lurer jeg på om det kommer til å bli like fint uten fargepigment? :) Det tilkommer en ca 1-2 tusen kroner om jeg skal ha fargepigment, skal vurdere om det er verdt det.

Casaloco Casaloco skrev:
Du tenker kanskje på denne? [lenke]
Ok, da fantes det to prosjekter, det var nok det jeg tenkte med glassbitene, men det fantes en med inngjutna ringer og RFID-taggar.

Casaloco
13th Marine 13th Marine skrev:
Fant!
[lenke]
Kult prosjekt

• Liker
Solle1980
  • Laddar…
Virkelig, jeg ble litt sugen på å støpe!

Casaloco Casaloco skrev:
Häftig prosjekt
Wow, Virkelig fint resultat, trenger nok å gjøre det svart eller uten fargepigment for utekjøkkenet ellers synes den minste lille skitt, antar jeg.

Hei
Tenkte å gi en kort tilbakemelding om hvordan det gikk med prosjektet mitt.
1. Benkeplaten ble 5 meter lang så jeg måtte dele benkeplaten i to deler for enklere håndtering.
2. Ikke bruk Aluminium i betong/sement. Aluminium reagerer med sement og det dannes bobler, betongen koker som lava.
Anbefaler å bruke Sement istedenfor betong og som ballast kan man bruke dekorstein og knuste vinflasker. :)

Lykke til.

• Liker
Rabbithole og 1 annen
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.