Skal snart flislegge et par små vegger på kjøkkenet. Malte tapetene for en stund siden og det kom litt hvite, tynne malingsflekker der flisleggingen skal skje. Klønete av meg, men nå er de der. Har forsøkt å skrape og vaske bort, men det sitter ganske godt. Kan man flislegge over det likevel? Kommer det til å feste godt nok?

Takk på forhånd.

• Veggen har hvite, flassete malingsflekker på overflaten som skal kakles. Underlaget ser ut til å være av puss eller betong.
K
M MickyB skrev:
Skal snart flislegge et par små vegger på kjøkkenet. Malte tapetene for en stund siden, og det kom litt hvite, tynne malingsflekker der flisleggingen skal skje. Klønete av meg, men nå er de der. Har prøvd å skrape og vaske bort, men det sitter ganske godt. Kan man flislegge over det likevel? Vil det feste godt nok?

Takk på forhånd.
Den lille malingen som har kommet ut på betongen er ikke noe problem.

• Liker
Stefan N
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Den lille fargen som har kommet ut på betongen er ikke noe problem.
Takk for svaret. Tenkte å benytte anledningen til et annet spørsmål hvis det går bra.

Trenger man å prime betongvegger før man setter på flislimet?

K
M MickyB skrev:
Takk for svaret. Tenkte å benytte anledningen til å stille et annet spørsmål om det går bra.

Må man prime betongvegger før man setter på flislimet?
Det har jeg aldri gjort (dog bare flislagt på betong 2 ganger, og da over benkeplate). Kanskje noen andre kan dele sine erfaringer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.