Hei
Når man skal pusse over fasadetegl fra 1955 så kanskje man ikke trenger luftspalten her lenger på innsiden av veggen der jeg har montert de store vinduene? Jeg har luftspalten igjen på alle andre vegger på huset, men ved de store vinduene tok jeg bort den svarte vindsperren som satt mellom teglene og de gamle trelektene der det fantes en spalte på 3 cm.
hva tror dere, er det greit å droppe luftspalten her på kortveggen siden det uansett skal pusses utenfra med mørtel? på bildet ser dere litt av den gamle veggen fra taket komme ned, så ser dere litt av den gamle svarte vindsperren og mellom svart vindsperre og teglene er det litt små tynne bord som trykker fast den svarte vindsperren mot trestammen, så er det en luftspalte mellom teglene og original trestamme. siden det er utsiden som skal pusses så sender jeg også med bilde av utsiden.

• Utsikt fra innsiden av et hus under renovering. Store vindusåpninger i mursteinsvegg med utsikt over en åker og trær utenfor.
  • Teglhus fra 1955 med store vinduer, stiger og steinrester ved siden av. Fasaden skal pusses opp, og diskusjon om luftspalte ved vinduene pågår.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.