11.690 lest ·
72 svar
12k lest
72 svar
Kan jeg fjerne disse sperrene i takstolen? Bilde finnes.
Gjør-det-selv-bygger
· Arvika
· 1 527 innlegg
Du kan fjerne den uten å være bekymret for deformasjoner, denne regelen bidrar ikke til noe mer enn å henge opp innertaket i.B bivven skrev:Nå orker jeg ikke lese gjennom alt der folk gjetter og har seg, den nedre regelen motvirker kun nedbøy, altså hjelper til å stive opp og redusere selve nedbøyingen av taket, men ikke bærende funksjon om den er festet som du skriver.
Du kan fjerne den, men det er en risiko for at taket siger noen cm når det er snø/is over akkurat denne delen.
Hvordan tenker du nå? Den forsterkningen som den nedre regelen gir kan høyest være noen ynka % om engang det.B bivven skrev:Nå orker jeg ikke lese gjennom alt der folk gjetter og har seg, den nedre regelen motvirker kun nedbøyning, altså hjelper til å stive opp og redusere selve nedbøyingen av taket, men ikke bærende funksjon om den er festet som du skriver.
Du kan fjerne den, men det er en risiko for at taket synker noen cm når det ligger snø/is over akkurat den delen.
Det er nå så pass mange som hevder at den tilfører bærende egenskaper så jeg faktisk blir nysgjerrig.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 innlegg
Jeg prøver å unngå å skrive folk på nesen, men jeg er helt enig med bossespecial at den nedre regelen mangler betydning for nedbøyningen.
Hei alle! Jeg er utrolig takknemlig for alle innleggene.
Da jeg startet var jeg rimelig sikker på min sak (100% kill-gjetning) og avsluttet med å være helt sikker.
I dag rev jeg reglene som holdt innertaket og flyttet dem opp en liten bit for å vinne takhøyde (og legge mer flexrør til el).
Da jeg startet var jeg rimelig sikker på min sak (100% kill-gjetning) og avsluttet med å være helt sikker.
I dag rev jeg reglene som holdt innertaket og flyttet dem opp en liten bit for å vinne takhøyde (og legge mer flexrør til el).
Det var nok sterkt krydret med ironi.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 innlegg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5.582 innlegg
Har bare lest noen sider i begynnelsen av innlegget, men det kan være slik at når det er en masse snø på taket så svikter det så mye at underrammen ligger mot veggen, og da kan underrammen hjelpe til med å holde oppe lasten på taket.
Men hvis den aldri får kontakt med veggen, uavhengig av last, så gjør den ingen nytte.
Men hvis den aldri får kontakt med veggen, uavhengig av last, så gjør den ingen nytte.
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur tar jag bort dessa pex från Mora Cera?
Vatten & Avlopp -
Vad är dessa fläckar? Hur tar jag bort?
Fritidshus -
Hur tar jag bort dessa metallankare på ett skonsamt sätt?
Färg, Måla & Tapetsera -
Vad är dessa vita fläckar och kan man få bort med högtryckstvätt?
Trädgård allmänt -
Hvordan fjerner jeg disse «fliser» enklest?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi