B Bläcktudan skrev:
Som du har tegnet tror jeg ikke veldig mye på, da kommer du til å ha en 1,5m bjelke som mangler visst opplag. Risiko for svikt.

Utgjør disse bjelkene muligens underarm i takstolen også? I så fall bør du ha i tankene å ta opp strekkraften. Vanligvis pleier man da å felle ned en liggende regel i underarmen, om den kappes.
Helt riktig som du sa så er det en underarm til en takstol med 120 cm mellom takstolene. Bør det altså gå med en liggende regel til neste takstol for å regle opp dette? På den ene siden går en bjelke mellom takstolene. Antar at jeg da får fortsette med en til regel etter den til neste takstol?

• Underarm til takstol med isolasjon og ledninger synlig i loftrom; treplanker deler rommet, med trapp nederst i bildet.
BirgitS
Du kan nok ikke bare koble sammen takstoler etc. uten du trenger nok også å forsterke der lasten nå øker. Jeg anbefaler at du ansetter en byggkonstruktør, noe som også letter når det gjelder underlaget til byggemeldingen som skal inn til kommunen.

• Liker
kashieda og 1 annen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan nok ikke bare koble sammen takstoler etc. uten du trenger nok også forsterke der lasten nå øker. Jeg anbefaler at du ansetter en byggkonstruktør, noe som også letter med hensyn til underlaget til byggemeldingen som skal inn til kommunen.
Yes, jeg tenker det samme. Har kontaktet en en men ville sjekke situasjonen litt her først :)

Attitudeswe
F Falkmal skrev:
Yes, jeg tenker det samme. Har kontaktet en en men ville sjekke forholdene litt her først :)
Sånn ser trappen vår ut Nedre del av innendørs trapp med hvit rekkverk og brune trappetrinn. Veggene er hvite med skråtak, og et rom med mønstret tapet til venstre.

Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Så her ser vår trapp ut[bilde]
Takk, men jeg har ikke samme mulighet til å bygge en lik trapp. Mitt trappehvelv er bare 2,83m langt før en bærende vegg kommer.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.