Hei!

Holder på å fikse gulvet i leiligheten. Har tatt bort klikkgulvet samt plastmatten som lå under. Nå er bare undergulvet igjen som jeg tenkte å fikse. Under selve rivingen så tenkte jeg ikke så mye på om det kunne forekomme asbest siden det i foreningens vedlikeholdsplan sto at det sannsynligvis var sanert på 80-tallet. Da ble det gjennomført større renoveringer bl.a. ompusning av fasade, omlegging av tak, nye balkonger, nye vinduer og balkongdører, rør- og elstammebytte, nytt ventilasjonssystem. Det står også i vedlikeholdsplanen at om det finnes igjen så er det ved rørbøyler, fugemasser etc. Kom til å tenke på den isolasjonen som jeg merket ved rørene til elementene samt at litt av betongen har løsnet ved et varmerør og funderer på om dette kan inneholde asbest. Hva tror dere? Legger ved bilde.

Takk på forhånd!
Undergulv med avdekket betong, mulig isolasjon ved rør. Betongflak løsnet, treramme delvis synlig. Potensielt spørsmål om asbestinnhold.
Rør og gulv med avskallet maling og isolasjon rundt et varmerør. Betong er delvis løsnet, og det er synlig støv og rester på gulvet.

L
Kan være under, ser ut til å være malt på noe som de gjorde før, en gasvev utenpå underlaget,
Kontakt styret

BirgitS
Hei og velkommen til forumet!

Det går ikke å se om noe inneholder asbest fra et bilde, så enten vet foreningen det eller så må du levere inn litt for analyse.

Takk for svarene! Blir nok at det videre på noe vis.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.