Hei! Vurderer å sette opp Moelven Regina panelskive (linje dekor hvit) på veggene i en liten gjestehytte på landet. Har sett på prøver og synes det ser helt greit ut, men har aldri sett en hel vegg. Noen som har erfaring med Moelvens dekorpaneler og kan anbefale eller fraråde? Tenker mest på følelsen av sluttresultatet, føles det plastaktig/fake?

https://www.moelven.com/se/se/tra-inomhus/innerpanel/regina-vagg-linje-dekor-vit
 
Det kommer an på hva du har for ambisjon med en "liten gjestehytte på landet"?

Det vil nok se ut som på produktbildene, altså ganske enhetlig og ensformig på den måten. Men jeg ville ikke beskrive det som "plastikkaktig".
Vil man ha det mer rustikt så må man slå opp vanlig panel med de variasjoner som det gir i overflaten for å gjøre den mer "levende".

Til slutt er det som med juletreet, den totale opplevelsen og inntrykket avhenger mest av den som pynter og møblerer i forhold til interiøret. Skal dere bare ha panel og en seng, så blir det kanskje litt kjedelig. Om det passer stilen i øvrige hus, er et annet spørsmål.

Akkurat den panelen har jeg ingen erfaring med, men da jeg sjekket perlespont sist som plater, ble det slik at jeg nok vil velge løse planker og spiker i vanlig stil.
 
  • Liker
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.