1.471 lest ·
3 svar
1k lest
3 svar
Kallasfalt eller takpapp for isolasjon av plate ute
Hei,
Jeg har en stein/betong-rektangel (ca 2x4 meter) nedenfor kjøkkenvinduet (hagefliser ble en gang i tiden lagt i våt sement) som fungerer som uteplass, men også som tak til en utvidelse i kjelleren - 40-tallet. Det finnes en gammel luke midt på rektangelen der man tidligere slapp ned pellets til kjelen. For noen år siden forsøkte jeg å tette rundt den gamle luken med membran, men ser nå at det ikke holder tett, og det kommer inn vann ved kraftig regn. Jeg tenkte å legge en terrasse her, for dels er sporene av luken stygge og dels er det sprukne fliser andre steder, men før det trenger jeg å vanntette. Jeg vurderer da enten å påføre noen lag kald asfalt over hele platen eller takpapp og kanskje takmasse, og deretter terrasseoppå. Hva tror dere vil bli bra? /Pia
Jeg har en stein/betong-rektangel (ca 2x4 meter) nedenfor kjøkkenvinduet (hagefliser ble en gang i tiden lagt i våt sement) som fungerer som uteplass, men også som tak til en utvidelse i kjelleren - 40-tallet. Det finnes en gammel luke midt på rektangelen der man tidligere slapp ned pellets til kjelen. For noen år siden forsøkte jeg å tette rundt den gamle luken med membran, men ser nå at det ikke holder tett, og det kommer inn vann ved kraftig regn. Jeg tenkte å legge en terrasse her, for dels er sporene av luken stygge og dels er det sprukne fliser andre steder, men før det trenger jeg å vanntette. Jeg vurderer da enten å påføre noen lag kald asfalt over hele platen eller takpapp og kanskje takmasse, og deretter terrasseoppå. Hva tror dere vil bli bra? /Pia
Ingen? 🥺P pajson skrev:Hei,
Jeg har en stein/betong-rektangel (ca 2x4 meter) nedenfor kjøkkenvinduet (hageplater var en gang i tiden lagt i våt sement) som fungerer som uteplass men også som tak til en utbygging i kjelleren - 40-tall. Det finnes en gammel luke midt på rektangelen der man tidligere slapp ned pellets til pannen. For et par år siden forsøkte jeg å tette rundt den gamle luken med membran, men ser nå at det ikke holder tett, og det kommer inn vann ved kraftig regn. Jeg tenkte å legge en terrasse her, for dels er sporene av luken stygge og dels er det sprukne plater andre steder, men før det trenger jeg å vanntette. Jeg vurderer da enten å legge noen lag kald asfalt over hele platen eller takpapp og kanskje takmasse, og så terrassen oppå. Hva tror dere blir bra? /Pia
Klikk her for å svare